Vybrané zboží žádejte vždy v prvé řadě ve Vaší modelářské prodejně. Pokud neuspějete, obraťte se s důvěrou na nás. Objednávky můžete provádět pomocí internetových stránek, telefonicky, e-mailem.
Zboží lze zakoupit v naší podnikové prodejně včetně poskytnutí odborné pomoci ohledně výběru a použití zakoupeného zboží.
Zboží je standardně zasíláno v rámci České republiky Českou poštou (Balík do ruky, Balík na poštu, Balík do balíkovny) nebo kurýrní službou DPD (DPD do ruky, DPD pickup). Zásilky na Slovensko a dalších zemí v rámci EU jsou realizovány kurýrní službou DPD. Zboží specifického typu (např. raketové motory popř. palivo) je možné přepravovat dle platných právních předpisů pouze ADR přepravou (např. TOPTRANS). Jiný způsob odběru (např. vlastním dopravcem, ...) je možný pouze po dohodě s pracovníkem firmy ASTRA, spol. s r.o. Prodávající nemá po předání zásilky dopravci zodpovědnost ani možnost ovlivnit popř. zajistit způsob manipulace se zásilkou, dodání zásilky, způsobu dodání, možnosti platby zásilky, atd.
Obchodní podmínky maloobchodního prodeje (OPMP)
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy/ servisní smlouvy, kdy je na jedné straně společnost ASTRA, spol. s r. o., IČO: 16949722, DIČ: CZ16949722, Prakšická 2589, 688 01 Uherský Brod, zapsaná v OR vedeném KS Brno oddíl C, vložka 6306 (jako Prodávající) a na straně druhé Kupující.
Kupujícím je fyzická osoba v postavení spotřebitele.
Podnikatelem je osoba, která jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že je ve smluvním vztahu s Prodávajícím považován za Podnikatele. Pokud za Podnikatele jedná fyzická osoba, Prodávající nemá pochyby o tom, že jedná na základě pověření Podnikatele, čímž se ale Prodávající nevzdává práva, aby pověření po fyzické osobě v případě pochybností požadoval.
I. Obecná ustanovení
- Kupující vytvořením objednávky (e-mailem, telefonicky, přes e-shop, osobně) potvrzuje, že se seznámil s těmito OPMP a současně s Pravidly ochrany a zpracování osobních údajů, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku vytvoření objednávky. Kupující je povinen do objednávky uvést své pravé, plné jméno a bydliště pro účely uzavření kupní smlouvy (dle platného identifikačního průkazu). Kupující je povinen uvést platné místo dodání, na kterém se zavazuje zásilku převzít.
- Prodávající si vyhrazuje právo požadovat po Kupujícím náklady spojené s marným dodáním zboží či služeb dle řádně uzavřené kupní/servisní smlouvy.
- Potvrzení přijetí objednávky je spolu s OPMP a Pravidly ochrany a zpracování osobních údajů zasláno na e-mail Kupujícího současně s předběžným potvrzením objednávky. V případě potřeby doplnění/upřesnění objednávky ze strany Prodávajícího je Kupující kontaktován elektronickou poštou nebo telefonicky.
- Pokud není u zboží uvedena cena, nebo je cena nulová z důvodu přidání nového sortimentu, je Kupující oprávněn informovat se na cenu u Prodávajícího. Prodávající je povinen Kupujícímu cenu sdělit v nejbližším možném termínu.
- Při internetovém nákupu zboží má Kupující nikoliv Podnikatel právo bez udání důvodu toto zboží vrátit ve lhůtě do 14 dnů po jeho obdržení resp. převzetí a požadovat vrácení peněz nebo výměnu zboží. Podmínky jsou zpracovány, viz Kapitola III. Právo Kupujícího na vrácení zboží bez udání důvodu.
- Kupující si je vědom, že mu koupí zboží prostřednictvím Prodávajícího nevzniká nárok na práva k používání registrovaných značek, obchodních názvů, oficiálního loga Prodávajícího nebo jeho obchodních partnerů, pokud to Prodávající výslovně neuvede.
- Dodá-li Prodávající Kupujícímu větší množství zboží/služeb, než bylo ujednáno a dokladově podloženo, je kupní smlouva uzavřena i na přebytečné množství, ledaže by Kupující bez zbytečného odkladu prokazatelně informoval Prodávající o odmítnutí tohoto zboží/služby.
- Prodávající je povinen odevzdat zboží/službu v ujednaném množství, jakosti a provedení.
- Kupující si je vědom, že si Prodávající vyhrazuje právo v případě potřeby navrhnout při realizaci obchodu jiné podmínky pro platbu popř. pro způsob dopravy (důvodem může být např. překročená kapacita DPD pickup, změna způsobu platby z důvodu vzniku vícenákladů při předchozí nepřevzaté dobírce, atd.) dle vlastního uvážení. Ke změně musí přistoupit obě smluvní strany.
- Na prodávané zboží bylo vydáno Prohlášení shodě v souladu se zákonem č. 22/1997 Sb. v platném znění a souvisejících nařízení vlády. Prohlášení o shodě je vydáno na zboží, u kterého to vyžaduje uvedený zákon.
- Ceny za zboží pro obchodní oblast Česká republika jsou uvedeny včetně 21% DPH a poplatků dle platné legislativy. V případě slevy je součástí informace o ceně v oficiálním e-shopu také nejnižší cena za posledních 30 dní včetně 21% DPH a poplatků. U ostatní obchodních trhů jednotlivých zemí EU je cena včetně DPH s tím, že výše DPH je stanoveno dle platné legislativy konkrétní země. Všechny ceny jsou smluvní.
- Doklad o potvrzení objednávky obsahuje jak informaci o částce bez DPH, tak včetně DPH. Na daňovém dokladu obdrženém při odeslání zboží je cena řádkově uvedena bez DPH v souladu s interními standardy Prodávajícího.
- V případě výpadku informačního systému, chybného zásahu do systému nebo zásahu vyšší moci Prodávající nenese zodpovědnost za případné nedodržení prac. doby e-shopu a případné neprokázané doručení požadavků Kupujícího s neodkladným účinkem. Kupující bere na vědomí, že v těchto případech nemusí dojít k uzavření kupní smlouvy ani potvrzení objednávky s ohledem na nemožnost kontroly systému ze strany Prodávajícího (cen zboží, dostupnost zboží na skladě, cena dopravy, atd.)
- Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci. Kupující nebo Podnikatel se stane vlastníkem teprve úplným uhrazením kompletní kupní ceny popř. uhrazením hodnoty služby tj. připsáním částky na účet Prodávajícího.
- Doklady vytvořené na základě uzavřené smlouvy a související s ní jsou archivovány v elektronické podobě u Prodávajícího nejméně po dobu pěti let od jejího uzavření. Nejdelší doba je stanovena platnými právními předpisy (zejména Zákonem o účetnictví, Zákonem o dani z přidané hodnoty, atd. v platném znění). Doklady nejsou přístupné třetím osobám, pokud to nejsou státní kontrolní orgány nebo Prodávajícím ověření dodavatelé služeb (např. IT účetního systému) jejich výčet je uveden v Pravidlech ochrany a zpracování osobních údajů.
- Prodávající poskytuje dárkové poukazy. Tyto dárkové poukazy je možné si objednat elektronicky na e-mailové adrese Prodávajícího info@astramodel.cz nebo osobně na prodejně Prakšická 2589, Uh. Brod. Poukaz je platný po dobu šesti měsíců od data vystavení a je možné jej uplatnit také při zadání elektronické objednávky. V elektronické objednávce poukazu je možné zadat osobu, které je poukaz zakoupen popř. konkrétní text. Poukaz zašle Prodávající v elektronické podobě (pdf), případně poštou na náklady Kupujícího dle požadavku Kupujícího. V případě uplatnění poukazu je nutné při objednávce uvést datum vydání poukazu, číslo poukazu a osobu, na kterou byl vydán- aby bylo možné poukaz identifikovat a tím bylo zamezeno zneužití třetí osobou. V případě, že dojde ke zneužití poukazu třetí osobou, která všechny údaje o poukazu dodala, nenese Prodávající za toto zneužití odpovědnost.
- Smlouvy jsou uzavírány v českém jazyce. V případě potřeby je text přeložen, avšak pro účely výkladu pojmů a výkladu samotné smlouvy se vždy použije smlouva v českém jazyce.
II. Platba za zboží a dodací podmínky
- Informace o stavu skladu konkrétního zboží je možné zjistit na internetových stránkách www.astramodel.cz. Pokud není uveden termín dodání/výroby nebo zboží není skladem, je možné si telefonicky popř. elektronickou poštou vyžádat bližší informace o zboží.
- Položky v e-shopu jsou rozděleny následovně:
- skladem s možností odeslání okamžitě popř. následující pracovní den
- skladem s pozdějším dodáním (zboží je skladem u dodavatele/ po obdržení zasílá Prodávající)
- na cestě (zboží bylo předáno dodavatelem dopravci)
- objednáno (zboží bylo objednáno u dodavatele)
Ü položky je v některých případech uveden termín dodání zboží, který je Prodávající povinen dodržet s výjimkou v době objednávky jemu neznámých příčin (např. porucha systému, zásah vyšší moci, překážka u dodavatele, atd.).
- Termíny dodání jednotlivých zastoupených výrobců jsou obvykle do 14 dnů. Denní expedice jsou uzavírány obvykle v 14:00 hodin. Potvrzené objednávky po 14:00 hodině budou zařazeny do expedice následující pracovní den. Dodací přepravní lhůtu je dále nutné posuzovat jen jako orientační (viz obchodní podmínky přepravních společností).
- Při zasílání zboží v rámci České republiky prostřednictvím DPD nebo České pošty je dodací lhůta zpravidla následující pracovní den. Při zasílání zboží na Slovensko prostřednictvím kurýrní služby DPD je dodaní zpravidla následující pracovní den. Zboží podléhající ADR přepravě (raketové motory a palivo) je zasíláno v samostatném balíku společností TOPTRANS, doba dodání je zpravidla do dvou pracovních dnů.
- Položky se slevou je možné objednat pouze do výše aktuálního stavu skladu.
- Zboží je možné zaplatit následovně:
- dobírkou při převzetí zboží (hotově/kartou podle dispozic přepravce),
- předplatbou na účet společnosti uvedený na výzvě k platbě s okamžitou splatností,
- hotově/platební kartou při osobním převzetí na prodejně.
Způsob úhrady navrhne Kupující potvrzením objednávky. Na způsobu úhrady se musí Prodávající a Kupující dohodnout, přičemž se bere ohled na dosavadní platební morálku Kupujícího.
- Prodávající si vyhrazuje právo (z důvodu minimalizace škod) odeslat Kupujícímu zboží, jehož hodnota celé kompletní zásilky přesahuje hodnotu Kč 35.000,-- vč. DPH až po úplné úhradě kupní ceny tj. připsání kupní ceny na účet Prodávajícího včetně poplatků.
- V případě nedodržení lhůty splatnosti uvedené na faktuře je společnost oprávněna požadovat úrok z prodlení v dohodnuté resp. zákonné výši.
- Pokud je platební podmínka stanovena jako předplatba, a finanční prostředky nebudou připsány do 7 dnů od vystavení výzvy na našem účtu, bude objednávka stornována. V případě, že Kupující nereaguje na telefonické nebo elektronické výzvy Prodávajícího, je Prodávající oprávněn tuto dobu zkrátit max. o 2 dny. O zrušení objednávky je Kupující informován obvykle prostřednictvím elektronické pošty.
- K ceně zboží jsou účtovány expediční poplatky za každý jednotlivý balík - viz Příloha 1. Expediční poplatky představují úhradu nákladů spojených s přepravou zboží, obalovými materiály, poplatky za obaly a zpracováním dokumentace pro dopravce.
- Pro zásilky do ostatních zemí mimo Českou a Slovenskou republiku je expediční poplatek kalkulován Prodávajícím dle zvoleného typu přepravy.
- Po odeslání zásilky Prodávajícím resp. převzetí zásilky dopravcem přechází právo s nakládáním a informační povinnost na dopravní společnost. Prodávající nemá právo měnit způsob dopravy a nemá ani přístup k detailním informacím o zásilce. V případě nejasností ve způsobu dodání, platby, atd. je oprávněn jednat s dopravcem pouze Kupující či Podnikatel. Prodávající je oprávněn jednat s dopravní společností pouze v případě reklamace tj. poškození či ztráty zásilky ze strany dopravní společnosti. Prodávající nezodpovídá za smluvní vztahy těchto společností a všeobecné obchodní podmínky ani za výběr dopravce Kupujícím/Podnikatelem. Za případné nedostatky v poskytovaných službách dopravcem nenese Prodávající zodpovědnost.
III. Právo Kupujícího na vrácení zboží bez udání důvodu
- Kupující má právo na vyzkoušení zboží a to pouze a jedině způsobem, který by mu byl umožněn při nákupu v kamenné prodejně. V případě, že není se zbožím spokojen, má právo zboží vrátit a to bez udání důvodu v co nejkratší době.
- Kupující má právo v případě jakékoli nespokojenosti s obdrženým zboží toto vrátit a požadovat za ně navrácení finančních prostředků nebo výměnu za jiné zboží.
- Právo na vrácení bez udání důvodu má Kupující ve lhůtě 14 kalendářních dnů po obdržení (tj. prokazatelné převzetí) zboží objednané přes internet, nebo jiným elektronickým komunikačním médiem. Lhůta začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží Kupujícím. Kupující má právo vrátit pouze takové zboží, které zakoupil u Prodávajícího a může nákup doložit daňovým dokladem. V případě vrácení fin. částky v hotovosti si Prodávající vyhrazuje právo na ztotožnění příjemce hotovosti předložením identifikačního průkazu.
- Vrácením zboží se rozumí předání zboží dopravci (např. České poště, nebo PPL, případně jinému dopravci) nebo přímo Prodávajícímu. Náklady na přepravu zboží zpět Prodávajícímu hradí Kupující. Finanční prostředky za zboží včetně zaplacených expedičních poplatků účtovaných při přepravě od Prodávajícího Kupujícímu budou Kupujícímu vráceny převodem na jeho bankovní účet v případě, že se expediční poplatky vztahují pouze na vrácené zboží. Pokud se expediční poplatky vztahují na více položek zásilky, vrácení finančních prostředků není možné. Vrácení finančních prostředků jiným způsobem je možné na základě dohody se zaměstnancem Prodávajícího. K vrácení dochází nejpozději do 14 kalendářních dnů po fyzickém obdržení zboží z důvodu jeho kontroly.
- Kupující má právo na vrácení zboží bez udání důvodu. V tom případě musí být vrácené zboží a obal nepoužité, nepoškozené, čisté bez viditelných nebo skrytých vad. Pokud je na obalu zboží bezpečnostní samolepka, přelepka, či pečeť, tato musí být nepoškozená. Ke vrácenému zboží doporučujeme vždy přiložit dokument, který potvrdí, že jste zboží zakoupili u Prodávajícího a usnadní identifikaci daného zboží a požadavku. Dále musí být přiložen vyplněný formulář Odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy. Bez identifikačních údajů vrácené zásilky nelze odstoupení akceptovat.
- Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené Kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká Prodávajícímu vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci. I přesto má Prodávající právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Je logické, že zakoupené zboží si Kupující vyzkouší, nemělo by však dojít k jeho zjevnému opotřebení. Vyzkoušení musí probíhat shodně jako v případě nákupu v kamenné prodejně. Zboží může být použito, ale je třeba myslet na náklady, které bude mít Prodávající s uvedením zboží do původního stavu, a které mohou být požadovány k úhradě. Účtování těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení apod.) S ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně. Nárok na náhradu vzniklé škody je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny. Prodávající je povinen o škodě na vráceném zboží informovat Kupujícího. V případě neopravitelnosti zboží tj. neprodejnosti z důvodu chybné manipulace Kupujícím, je Prodávající oprávněn zboží Kupujícímu vrátit, a tím nepřistoupit na vrácení zboží ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu.
- Vrácení bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní se nevztahuje na Podnikatele.
- Následující zboží/službu nelze ze zákona vrátit a spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, zejména pokud se jedná:
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a Prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- výjimkou jsou případy, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno.
IV. Reklamace
- Reklamace se řídí platnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Rozhodující je den doručení reklamovaného zboží Prodávajícímu.
- Obecně je zboží vadné, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i jiné plnění nebo vady v dokladech nutných pro užívání.
- Vada na věci nemá vliv na povinnost Kupujícího uhradit kupní cenu věci, pokud k vadě nedošlo prokazatelně porušením povinností ze strany Prodávajícího.
- Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že předmět prodeje byl vadný již při převzetí. Kupující se oprávněn uplatnit právo z vady v době 24 měsíců od převzetí, pokud ovšem:
- zboží nebylo prodáno již s touto vadou a sníženou kupní cenou s ohledem na vadu, tudíž Kupující o vadě při nákupu prokazatelně věděl,
- nejedná se o vadu, ale opotřebení věci v souvislosti s jejím běžným užíváním,
- jedná se o zboží, které bylo prodáno jako již opotřebené běžným používáním („zánovní“), čemuž byla přizpůsobena i cena viz bod VII. Výprodej,
- vadu sám způsobil.
Běžné opotřebení zboží vyplývá z jeho povahy.
- Pro Podnikatele může být lhůta pro uplatnění vad stanovena odlišně a má v případě řešení reklamace přednost.
- Záruční podmínky jsou závislé na druhu a sortimentu zboží. Nebezpečí škody přechází na Kupujícího převzetím zboží. Shodně přechází nebezpečí z vady věci, pokud Kupující odmítne převzetí zboží, ale Prodávající mu s ní umožní nakládat.
- Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno poškození přepravního obalu nebo obalu zboží, je Kupující povinen zkontrolovat stav zboží a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce - České pošty, DPD, PPL, nebo jiných, a zboží nepřevzít. Veškeré zasílané zboží je při přepravě pojištěno a odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce. Řízení s dopravcem při poškození zasílaného zboží řeší Prodávající. V případě, že Kupující zboží převezme, přechází reklamační řízení s přepravcem na Kupujícího (dle interních předpisů dopravce).
- Pokud to povaha a druh zboží vyžaduje, je Kupující před prvním použitím zboží povinen prostudovat záruční podmínky včetně návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené používáním. Kratší životnost zboží (tzv. spotřební zboží) nelze tedy považovat za vadu a nelze ji ani reklamovat.
- Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech Prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny. Kupující musí Prodávajícímu reklamované zboží úplné, s kompletní dokumentací, čisté a pokud možno v originálním balení.
- Oznámení o zjištěných vadách musí Kupující učinit písemně do reklamačního formuláře a přiložit jej k reklamovanému zboží. Je třeba uvést zjištěné vady - o jaké vady se jedná a jak se projevují. Za situace, kdy je potřeba zboží zaslat Prodávajícímu, si Kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží. Reklamace bude vyřízena v zákonné lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Prodávající si vyhrazuje právo dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb. po dohodě s Kupujícím prodloužit reklamační lhůtu o dobu potřebnou k odbornému posouzení vady zboží (zejména v případě kooperace s dodavatelem/výrobcem zboží).
- Oprávněnost každé reklamace a posouzení odstranitelnosti či neodstranitelnosti vady provede odborný pracovník Prodávajícího a své stanovisko sdělí Kupujícímu.
- V případě uznané reklamace má Kupující právo na náhradu dopravy reklamovaného zboží do sídla Prodávající. Prodávající má právo uhradit náklady této přepravy pouze ve výši nejnižší nabídky přepravy pro daný druh, velikost a hmotnost zásilky. V případě vyšších nákladů na vrácení reklamovaného zboží ze strany Kupujícího se posuzuje oprávněnost náhrady nákladů individuálně.
- Pokud bude zjištěno, že závada nespadá do záruky, bude o tom Kupující neprodleně obeznámen a po odsouhlasení hradí náklady na posouzení a opravu zboží Kupující. Sazby za mimozáruční opravy jsou uvedeny v odstavci VI. Servisní podmínky.
- Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době a to prokazatelným způsobem.
- Záruční doba začíná běžet dnem, kdy byly splněny veškeré náležitosti pro přijetí reklamace, to znamená -bylo převzato zboží a prokázáno právo na uplatnění reklamace. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží na záruční opravě.
- Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktů.
- Kupující má právo v případě uznané reklamace na:
- bezplatnou opravu vady (výměna části nebo doplnění chybějící části)-pokud to neodporuje povaze vady popř. pokud by oprava byla nepřiměřená co do nákladů na opravu a doby opravy,
- výměnu zboží. Jestliže zboží není možné možné vyměnit z důvodu stavu skladových zásob, je možné se dohodnout na vrácení reklamovaného zboží a poskytnutí případné přiměřené slevy.
- vrácení finančních prostředků (s ohledem na původní cenu zboží).
- náhradu prokazatelně způsobené škody vadným zbožím.
- odstoupení od kupní smlouvy.
V. Řešení sporů
- Vzájemné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím/Podnikatelem řeší obecné soudy.
- Kupující má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, včetně souvisejících předpisů- právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
- Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s Prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Prodávajícího poprvé.
- Kupující má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu +420 299 149 009.
- Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s Kupujícím, pokud je Kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání sporu lze provést také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.
- Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
- Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
- Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
VI. Servisní podmínky
- Servisními podmínkami se řídí mimozáruční a pozáruční práce vykonávané na zboží.
- Cena za provedené servisní práce je stanovena na 800 Kč/hodinu včetně DPH (33 EUR včetně DPH pro zákazníky ze zahraničí-přepočet se řídí dle platného kurzu Prodávajícího). Cena je účtována za každých započatých 15 minut práce. Cena za náhradní díly a spotřebovaný materiál (palivo, oleje, atd.) se řídí aktuální cenou zveřejněnou v platném ceníku, a je uvedena na internetových stránkách Prodávajícího. Pokud není u produktu uvedena cena, nebo je cena nulová z důvodu přidání nového sortimentu, Kupující má právo se o ceně informovat. Servisní oddělení Prodávajícího je povinno Kupujícímu cenu sdělit v nejbližším možném termínu.
Kupující má povinnost dodat do servisního oddělení Prodávajícího předmět servisu v takovém stavu, aby bylo umožněno servis provést. Prodávající si vyhrazuje právo znečištěný předmět servisu bez poskytnutí služby vrátit zpět a to na náklady Kupujícího.
V případě, že Kupující požaduje také vyčištění, promazání, výměnu vadných dílů atd. je nutné vypsat toto do servisního formuláře.
V ostatních případech má Kupující povinnost:
- zboží musí být čisté, zbavené hrubých nečistot, rzi, špíny a také musí být vysušené,
- model je nutné zaslat kompletní, pokud není dohodnuto jinak. Důvodem je zjištění příčiny závady a tím omezení jejího opakování (tzn. bez jakékoliv demontáže např. elektroniky).
- K písemnému požadavku o servisní zásah je nutné přiložit vyplněný servisní formulář. Do servisního formuláře je nutné vypsat velmi podrobně popis závady. Je možné také pořídit fotografie popř. kamerový záznam, ve kterém je závada patrná. Tyto podpůrné prostředky zkrátí dobu servisu a případně pomohou odhalit příčiny závady.
- Po přijetí zboží do opravy/servisu je provedena diagnostika závady a Kupující je informován o předběžné ceně opravy. Předběžná cena opravy zahrnuje cenu za počáteční diagnostiku závady, cenu za náhradní díly, cenu za předpokládaný čas servisní práce a cenu za případnou expedici zboží Kupujícímu. Kupující je povinen se bez prodlení vyjádřit k dalšímu postupu.
- V případě, že Kupující odmítne provedení opravy ve fázi, nebo po fázi diagnostiky závady a před vlastním zahájením opravy, bude požadována úhrada za poskytnutou službu, tj. diagnostiku závady ve výši 150-250 Kč včetně DPH (6-10 EUR včetně DPH pro zákazníky ze zahraničí- dle platného kurzu Prodávajícího). V obvyklých případech se jedná o minimální částky z uvedeného. Dále budou účtovány náklady na případnou expedici zboží Kupujícímu.
- V případě, že se v průběhu opravy vyskytnou další nepředpokládané závady, vyhrazuje si Prodávající právo na překročení předběžné ceny opravy o hodnotu převyšující předběžnou cenu maximálně o 10%. V případě, že překročení předběžné ceny z výše uvedeného důvodu překračuje hodnotu 10% předběžné ceny, je Kupující o navýšení ceny informován a je povinen se bez prodlení vyjádřit k dalšímu postupu. Obvykle je Kupující informován o každém navýšení ceny.
- Na veškeré servisní práce se poskytuje záruční doba 6 měsíců.
- Náklady na expedici zboží hradí Kupující.
- Po skončení opravy je zboží zasláno Kupujícímu přepravní službou formou dobírky, pokud není dohodnuto jinak. Případně je možná platba v hotovosti při osobním převzetí zboží přímo u Prodávajícího.
VII. Výprodej
- V sekci „Výprodej“ jsou nabízeny položky, které se doprodávají, nebo které se nějakým způsobem liší od standardu. Většinou se jedná o zcela nové a nepoužité zboží. Jsou zde nabízeny položky, které byly rozbaleny a použity na výstavách nebo předváděcích akcích. Dále nabízíme zboží, které má poškozený obal, či případně jiné drobné poškození. Kompletní informace jsou vždy detailně popsány v odstavci „Důvod výprodeje“.
- Na zboží se vztahuje běžná záruční doba, není-li uvedeno jinak.
- Původní cena zboží v rámci informování o slevě je přeškrtnutá a představuje nejnižší cenu zboží za posledních 30 dní před zlevněním. Cena včetně DPH představuje aktuální cenu, za kterou je možné zboží zakoupit.
- Výprodejové zboží je prodáváno za zvýhodněnou cenu, která je uvedena u položky. Cena zboží ve výprodeji je stanovena individuálně a je smluvní.
- Výprodej platí pouze do vyprodání zásob.
VIII. Odpadové hospodářství
- Prodávající splňuje podmínky zák. 477/2001 Sb. Zákona o obalech prostřednictvím autorizované společnosti EKO-KOM (licenční číslo EK-F00027465) a zák. 541/2020 Sb. Zákon o odpadech a 542/2020 Sb. Zákon o výrobcích s ukončenou životností, který řeší ekologickou recyklaci elektrozařízení prostřednictvím kolektivního systému ASEKOL a. s. pro Českou republiku a SEWA, a. s. (ev. číslo 1008372) pro Slovensko.
- V ceně zboží prodávaného Kupujícím je zahrnut recyklační příspěvek (RP), jehož výše je informativně uvedena na fakturách. Výše recyklačního příspěvku se odvíjí z cen stanovených společností ASEKOL, a. s..
- Podrobný seznam zboží, které podléhá zákonu o elektroodpadu naleznete na stránkách společnosti ASEKOL, a. s. Na stránkách společnosti ASEKOL, a. s. také najdete seznam sběrných míst (www.asekol.cz/sberna-mista/), kde dochází k bezplatné a ekologické recyklaci odpadu.
- Sběrné místo na tento druh odpadu je povinna zajistit také každá obec.
IX. Ochrana osobních údajů a soubory Cookies
- Informace o podmínkách zpracování osobních údajů naleznete zde.
- Informace o používání Cookies naleznete zde.
Příloha 1 - Expediční poplatky
Expediční poplatky Česká republika Česká pošta - Balík do balíkovny (mimo ADR přepravu) |
Max. rozměr balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
50 x 50 x 70 cm | 69,00 Kč | 99,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika Česká pošta - Balík na poštu (mimo ADR přepravu) |
Délka nejdelší strany balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 100 cm | 139,00 Kč | 169,00 Kč |
Nad 100 cm | 169,00 Kč | 199,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika DPD a Česká pošta - Balík do ruky (mimo ADR přepravu) |
Délka nejdelší strany balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 100 cm | 159,00 Kč | 189,00 Kč |
Nad 100 cm | 189,00 Kč | 219,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika Česká pošta - Balík garantovaný (mimo ADR přepravu) |
Délka nejdelší strany balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 100 cm | 219,00 Kč | 249,00 Kč |
Nad 100 cm | 249,00 Kč | 279,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika DPD Pickup (mimo ADR přepravu) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 14.99 kg | 99,00 Kč | 129,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika TOPTRANS ADR přeprava (raketové motory a palivo) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 4,99 kg | 210,00 Kč | 240,00 Kč |
5,00 - 14,99 kg | 310,00 Kč | 340,00 Kč |
15,00 - 30,00 kg | 460,00 Kč | 490,00 Kč |
Expediční poplatky Slovensko DPD (mimo ADR přepravu) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0,00 - 2,99 kg | 6,90 € | 8,90 € |
3,00 - 9,99 kg | 8,90 € | 10,90 € |
10,00 - 19,99 kg | 10,90 € | 12,90 € |
20,00 - 31,50 kg | 12,90 € | 14,90 € |
Expediční poplatky Slovensko DPD Parcel Shop (mimo ADR přepravu) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0,00 - 2,99 kg | 6,90 € | 8,90 € |
3,00 - 9,99 kg | 7,90 € | 9,90 € |
10,00 - 14,99 kg | 10,90 € | 12,90 € |
Expediční poplatky Slovensko TOPTRANS ADR přeprava (raketové motory a palivo) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 4,99 kg | 12,10 € | 14,10 € |
5,00 - 14,99 kg | 16,80 € | 18,80 € |
15,00 - 30,00 kg | 26,20 € | 28,20 € |