Vybrané zboží žádejte vždy v prvé řadě ve Vaší modelářské prodejně. Pokud neuspějete, obraťte se s důvěrou na nás. Objednávky můžete provádět pomocí internetových stránek, telefonicky, e-mailem.
Zboží lze zakoupit v naší podnikové prodejně včetně poskytnutí odborné pomoci ohledně výběru a použitím zakoupeného zboží.
Zboží je standardně zasíláno v rámci České republiky Českou poštou (Balík do ruky, Balík do balíkovny) nebo kurýrní službou DPD (DPD do ruky, DPD pickup) a PPL. Zásilky na Slovensko a dalších zemí v rámci EU jsou realizovány kurýrní službou DPD a PPL. Zboží specifického typu (např. raketové motory popř. palivo) je možné přepravovat dle platných právních předpisů pouze ADR přepravou (např. TOPTRANS). Jiný způsob odběru (např. vlastním dopravcem, ...) je možný pouze po dohodě s pracovníkem firmy ASTRA, spol. s r.o. Prodávající nemá po předání zásilky dopravci zodpovědnost ani možnost ovlivnit popř. zajistit způsob manipulace se zásilkou, dodání zásilky, způsobu dodání, možnosti platby zásilky, atd.
Obchodní podmínky maloobchodního prodeje (OPMP)
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „OPMP“) obchodní společnosti ASTRA, spol. s r. o., IČO: 16949722, DIČ: CZ16949722, Prakšická 2589, 688 01 Uherský Brod, zapsaná v OR vedeném KS Brno oddíl C, vložka 6306 (dále jen „Prodávající“ nebo „společnost“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) nebo servisní smlouvy (dále jen „servisní smlouva“) (kupní smlouva a servisní smlouva společně také jen „smlouva“) uzavírané mezi Prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího nebo v podnikové prodejně v sídle společnosti. Internetový obchod je Prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.astramodel.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“ nebo „webové stránky“).
I. Obecná ustanovení
- Je-li Kupujícím spotřebitel, rozumí se jím Kupující, který je fyzickou osobou, jež uzavírá smlouvu s Prodávajícím mimo rámec své vlastní obchodní, výrobní nebo obdobné (podnikatelské) činnosti, mimo výkon svého povolání nebo nikoliv jménem a na účet jiné podnikající osoby (dále jen „Spotřebitel“). Ostatní kupující, kteří nejsou spotřebitelem, vystupují ve vztahu k Prodávajícímu v postavení podnikatele (dále jen „Podnikatel“). Pokud za Podnikatele jedná fyzická osoba, Prodávající nemá pochyby o tom, že jedná na základě pověření Podnikatele, čímž se ale Prodávající nevzdává práva, aby pověření po fyzické osobě v případě pochybností požadoval. Prodávající těmito obchodními podmínkami současně poskytuje Kupujícím, kteří jsou v postavení Spotřebitele, poučení ve smyslu ustanovení §1811 a násl. občanského zákoníku.
- Ustanovení odchylná od OPMP je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními OPMP.
- V otázkách blíže neupravených smlouvu či OPMP se smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím řídí především příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Je-li smluvní stranou smlouvy Spotřebitel, řídí se tento smluvní vztah také zákonem o ochraně Spotřebitele.
- Ustanovení OPMP jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva a OPMP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce a rozhodným právem je právní řád České republiky.
- Znění OPMP může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění OPMP.
II. Uživatelský účet
- Kupující je oprávněn provést objednávku zboží či služeb z internetového obchodu prostřednictvím svého uživatelského účtu nebo bez předchozí registrace.
- Uživatelský účet je zřízen na základě registrace Kupujícího na webové stránce.
- Prostřednictvím uživatelského účtu je Kupujícímu umožněno provádět odesílání a správu objednávek zboží či služeb, jakož i zjišťovat informace o předchozích objednávkách zboží či služeb.
- Při zřízení uživatelského účtu je Kupující povinen uvádět výhradně správné a pravdivé údaje, přičemž Kupující je současně povinen případně vždy aktualizovat uvedené údaje před každou objednávkou, pokud v předchozí době došlo k jejich změně. Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu jsou považovány Prodávajícím za správné a pravdivé a Kupující tak odpovídá Prodávajícímu v plném rozsahu za škodu způsobenou uvedením nesprávných či nepravdivých údajů.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem, které si zvolí sám Kupující při registraci uživatelského účtu. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně údajů nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a tyto údaje nesmí sdělovat třetí osobě. Prodávající tak nenese žádnou odpovědnost za škodu způsobenou Kupujícímu v důsledku porušení této povinnosti ze strany Kupujícího.
- Prodávající neodpovídá Kupujícímu za funkčnost uživatelského účtu a nebude-li tak z technických či jiných důvodů uživatelský účet funkční či dostupný, nevznikají Kupujícímu vůči Prodávajícímu žádná související práva. Tím není dotčeno právo Kupujícího provádět změnu či storno objednávky zboží nebo odstoupit od smlouvy, jelikož tato právní jednání je Kupující vždy oprávněn provést také prostřednictvím jiných komunikačních prostředků.
- K aktivaci uživatelského účtu je potřeba z něj do 24 hodin odeslat objednávku, jinak je uživatelský účet automaticky zrušen.
- Prodávající je oprávněn provést zrušení uživatelského účtu Kupujícího, a to zejména v případě, pokud Kupující svůj uživatelský účet déle než jeden rok nevyužívá nebo v případě, pokud Kupující poruší své povinnosti pro něj vyplývající ze smlouvy nebo obchodních podmínek, a to zejména v důsledku porušení povinnosti uvádět výhradně správné a pravdivé údaje.
III. Uzavření smlouvy
- Veškerá prezentace zboží či služeb umístěná ve webovém rozhraní je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít smlouvu ohledně tohoto zboží či služeb. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Prodávající prodává zejména RC modely, drony, modely, hračky, kola, koloběžky, školní potřeby a doplňky, stavebnice, elektrické autodráhy, komponenty a příslušenství, potřeby a komponenty pro modeláře a poskytuje servisní služby. Označení zboží, údaje o jeho hlavních vlastnostech, údaje o funkčnosti digitálního obsahu a případně údaje o možnosti digitálního obsahu, služby digitálního obsahu a věci s digitálními vlastnostmi, které mohou fungovat společně s technickým a programovým vybavením, jsou uvedeny na webových stránkách Prodávajícího, a to jednotlivě u každého zboží.
- Na Prodávané zboží bylo vydáno Prohlášení o shodě v souladu se zákonem č. 22/1997 Sb. v platném znění a souvisejících nařízení vlády. Prohlášení o shodě je vydáno na zboží, u kterého to vyžaduje zákon dle předchozí věty.
- Ceny za zboží pro obchodní oblast Česká republika jsou uvedeny včetně aktuálně platné sazby DPH a poplatků dle platné legislativy. V případě slevy je součástí informace o ceně na webových stránkách také nejnižší cena za posledních 30 dní včetně aktuálně platné sazby DPH a poplatků. U ostatní obchodních trhů jednotlivých zemí EU je cena včetně DPH s tím, že výše DPH je stanovena dle platné legislativy konkrétní země. Všechny ceny jsou smluvní.
- V případě, že Kupující nakupuje z jiné obchodní oblasti, než je Česká republika nebo požaduje nákup v EUR, je povinen zvolit na webových stránkách v pravém horním rohu obrazovky svou obchodní oblast, resp. zemi a měnu. V případě, že nezvolí správnou zemi (obchodní oblast) či měnu, neodpovídá Prodávající za informace o ceně, které obdrží Kupující při potvrzení objednávky, jelikož tato nemusí být přepočtena na EUR a cena zboží bude následně upravena ručně dle cen v EUR. Cena v jiné měně než je EUR je možná pouze dohodou.
- Doklad o potvrzení objednávky obsahuje jak informaci o částce bez DPH, tak včetně DPH. Na daňovém dokladu obdrženém při odeslání zboží je cena řádkově uvedena bez DPH v souladu s interními standardy Prodávajícího.
- Kupující může provést objednávku zboží či služeb prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci na webové stránce, nebo také bez této registrace přímo z webového rozhraní obchodu, a to vyplněním objednávkového formuláře. Kupující vytvořením objednávky potvrzuje, že se seznámil s OPMP a současně s Pravidly ochrany a zpracování osobních údajů, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku vytvoření objednávky.
- Za účelem vytvoření a odeslání objednávky prostřednictvím webových stránek e-shopu vloží Kupující zboží do elektronického nákupního košíku a následně také vyplní objednávkový formulář, který obsahuje především následující informace:
- Identifikační údaje Kupujícího.
- Doručovací adresu pro doručení zboží.
- Druh a počet kusů objednávaného zboží.
- Způsob dopravy pro doručení zboží.
- Způsob úhrady kupní ceny a nákladů na dopravu zboží.
U registrovaného Kupujícího, který je přihlášen ke svému účtu, se část výše uvedených informací vyplní automaticky.
- Před zasláním objednávky Prodávajícímu je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky Kupující vložil, a to i s ohledem na možnost Kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „objednat s povinností platby “. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení Kupujícího o tom, že se seznámil s OPMP a Pravidly ochrany a zpracování osobních údajů. Údaje uvedené v objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné. Chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky je možné zjistit pomocí dotazu na e-mailovou adresu Prodávajícího, přičemž tyto chyby je možné opravit nejpozději do okamžiku doručení potvrzení o odeslání objednávky.
- Po odeslání objednávky bude na kontaktní e-mail Kupujícího uvedený v objednávce doručeno potvrzení Prodávajícího o přijetí objednávky. E-mail s potvrzením o přijetí objednávky obsahuje také aktuální OPMP a Pravidly ochrany a zpracování osobních údajů. Toto potvrzení je však pouze informativního charakteru, když k uzavření smlouvy dochází až přijetím objednávky (akceptací) ze strany Prodávajícího. Objednávka je přijata předáním zboží prvnímu dopravci nebo odesláním zprávy Kupujícímu o tom, že zboží je připraveno k vyzvednutí v provozovně Prodávajícího. O předání zboží dopravci bude Kupujícímu zasláno potvrzení. Do doby doručení potvrzení Prodávajícího o předání zboží dopravci je Kupující oprávněn měnit či upravovat obsah objednávky prostřednictvím požadavku odeslaného na kontaktní e-mail prodávajícího, případně telefonem. Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká tedy až předáním zboží třetí osobě zajišťující přepravu nebo výdej zboží, případně vyzváním Kupujícího k vyzvednutí zboží.
- Kupující bere na vědomí, že v důsledku výslovného vyloučení aplikace ustanovení §1732 odst. 2 občanského zákoníku odesláním objednávky nevzniká Kupujícímu právní nárok na uzavření smlouvy a Prodávající tak není povinen smlouvu s Kupujícím uzavřít, a to především v situaci, pokud Kupujícím objednané zboží není skladem. Tím však není dotčeno právo Prodávajícího neuzavřít smlouvu také na základě jakýchkoliv jiných skutečností (to znamená i bez udání důvodu). V případě neuzavření smlouvy bude na kontaktní e-mail Kupujícího odesláno potvrzení o nepřijetí (stornování) objednávky ze strany Prodávajícího.
- V případě výpadku informačního systému, chybného zásahu do systému nebo zásahu vyšší moci Prodávající nenese odpovědnost za případné nedodržení pracovní doby e-shopu a případné neprokázané doručení požadavků Kupujícího s neodkladným účinkem. Kupující bere na vědomí, že v těchto případech nemusí dojít k uzavření smlouvy ani potvrzení objednávky s ohledem na nemožnost kontroly systému ze strany Prodávajícího (cen zboží, dostupnost zboží na skladě, cena dopravy atd.)
- Objednávku je možné dále učinit také následujícími způsoby:
- prostřednictvím e-mailu info@astramodel.cz,
- telefonicky na čísle +420 572 619 619,
- v podnikové prodejně, umístěné v sídle společnosti.
Při uzavírání smlouvy po telefonu je Kupující povinen Prodávajícímu obsah smlouvy písemně potvrdit (e-mailem).
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nebude Prodávající schopen splnit, je Prodávající oprávněn zaslat na kontaktní e-mail Kupujícího nabídku s uvedením možných variant pozměněné objednávky a vyžádá si písemné stanovisko Kupujícího k pozměněné objednávce. Pozměněná objednávka se považuje za nový návrh smlouvy ze strany Prodávajícího a konečná objednávka je v takovém případě uzavřena okamžikem doručení potvrzení akceptace pozměněné objednávky ze strany Kupujícího na kontaktní e-mail Prodávajícího.
- Prodávající si vyhrazuje právo v případě potřeby navrhnout Kupujícímu jiné podmínky pro platbu či způsob dopravy (důvodem může být např. překročená kapacita DPD Pickup, změna způsobu platby z důvodu vzniku vícenákladů při předchozí nepřevzaté dobírce atd.). V takovém případě zašle Kupujícímu na jeho kontaktní e-mail pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy ze strany Prodávajícího a konečná objednávka je v takovém případě uzavřena okamžikem doručení potvrzení akceptace pozměněné objednávky ze strany Kupujícího na kontaktní e-mail Prodávajícího. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Pokud není u zboží na webovém rozhraní obchodu uvedena cena, nebo je cena nulová z důvodu přidání nového sortimentu, je Kupující oprávněn informovat se na cenu u Prodávajícího. Prodávající je povinen Kupujícímu cenu sdělit v nejbližším možném termínu.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně Prodávajícího při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní obchodu nebo v průběhu objednávání, informuje Prodávající Kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle Kupujícímu na jeho kontaktní e-mail pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh smlouvy ze strany Prodávajícího a konečná objednávka je v takovém případě uzavřena okamžikem doručení potvrzení akceptace pozměněné objednávky ze strany Kupujícího na kontaktní e-mail Prodávajícího.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory atp.) si hradí Kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující bere na vědomí, že mu koupí zboží od Prodávajícího nevzniká nárok na práva k používání registrovaných značek, obchodních názvů, oficiálního loga Prodávajícího nebo jeho obchodních partnerů, pokud se k tomu Prodávající výslovně nezaváže.
- Doklady vytvořené na základě uzavřené smlouvy a související s ní jsou archivovány v elektronické podobě u Prodávajícího nejméně po dobu pěti let od jejího uzavření. Doba archivace je stanovena platnými právními předpisy (zejména Zákonem o účetnictví, Zákonem o dani z přidané hodnoty atd.). Doklady nejsou přístupné třetím osobám, pokud to nejsou Prodávajícím ověření dodavatelé služeb (např. IT účetního systému), jejichž výčet je uveden v Pravidlech ochrany a zpracování osobních údajů nebo kontrolní či správní orgány na základě zákona.
- Prodávající poskytuje dárkové poukazy. Tyto dárkové poukazy je možné si objednat elektronicky na e-mailové adrese Prodávajícího info@astramodel.cz nebo osobně v prodejně Prodávajícího na adrese Prakšická 2589, 688 01 Uherský Brod. Poukaz je platný po dobu šesti po sobě jdoucích měsíců od data vystavení a je možné jej uplatnit také při zadání elektronické objednávky. V elektronické objednávce poukazu je možné zadat osobu, pro kterou je poukaz zakoupen, popř. konkrétní text. Poukaz zašle Prodávající v elektronické podobě (pdf), případně poštou na náklady Kupujícího dle požadavku Kupujícího. V případě uplatnění poukazu je nutné při objednávce uvést datum vydání poukazu, číslo poukazu a osobu, na kterou byl vydán, aby bylo možné poukaz identifikovat a tím bylo zamezeno zneužití třetí osobou. V případě, že dojde ke zneužití poukazu třetí osobou, která všechny údaje o poukazu dodala, nenese Prodávající za toto zneužití žádnou odpovědnost.
- Položky se slevou je možné objednat pouze do výše aktuálního stavu skladu.
IV. Platba za zboží a dodací podmínky
- Informace o stavu skladu konkrétního zboží je možné zjistit na webových stránkách www.astramodel.cz. Pokud není uveden termín dodání/výroby nebo zboží není skladem, je možné si telefonicky popř. elektronickou poštou vyžádat bližší informace o zboží.
- Položky v e-shopu jsou rozděleny následovně:
- skladem s možností odeslání okamžitě popř. následující pracovní den,
- skladem s pozdějším dodáním (zboží je skladem u dodavatele/ Prodávající jej zasílá v nejbližším možném termínu po jeho naskladnění),
- na cestě (zboží bylo předáno dodavatelem dopravci),
- objednáno (zboží bylo objednáno u dodavatele).
U položky je v některých případech uveden termín dodání zboží, který je Prodávající povinen dodržet s výjimkou v době objednávky jemu neznámých okolností (např. porucha systému, zásah vyšší moci, překážka u dodavatele atd.).
- Termíny dodání jednotlivých zastoupených výrobců jsou obvykle do 14 dnů. Denní expedice jsou uzavírány obvykle ve 14:00 hodin. Potvrzené objednávky po 14:00 hodině budou zařazeny do expedice následující pracovní den. Dodací přepravní lhůtu je dále nutné posuzovat jen jako orientační (viz obchodní podmínky přepravních společností). Pokud zboží není skladem přímo u Prodávajícího, souhlasí Kupující jeho výběrem s delší dodací lhůtou.
- Cenu zboží může Kupující uhradit společnosti následujícími způsoby:
- v hotovosti/kartou při osobní převzetí na prodejně v sídle společnosti na adrese Prakšická 2589, 688 01 Uherský Brod,
- na dobírku při doručení zboží v místě určeném v objednávce (hotově/kartou podle dispozic přepravce),
- platbou předem na účet společnosti na základě výzvy k úhradě s uvedením platebních údajů.
- V případě objednání zboží prostřednictvím e-mailu si Kupující volí způsob platby před podáním závazné nabídky nebo před uzavřením smlouvy.
- Závazky k prodeji zboží si společnost plní na adrese sídla Prakšická 2589, 688 01 Uherský Brod, kde si Kupující může zakoupené zboží osobně převzít v provozní době prodejny od pondělí do pátku v čase od 8:00 hodin do 16:30 hodin. Zakoupené zboží lze po dohodě s Kupujícím také odeslat prostřednictvím přepravní společnosti na náklady Kupujícího na jím udanou adresu doručení.
- Způsob platby a způsob dodání nebo plnění si volí Kupující sám, přičemž bez souhlasu Prodávajícího již následně nelze zvolený způsob měnit.
- Kupující prohlašuje, že se seznámil s přepravními podmínkami vybraného dopravce a zavazuje se jimi řídit.
- V případě nedodržení lhůty splatnosti uvedené na daňovém dokladu - faktuře je Prodávající oprávněn požadovat po Kupujícím úrok z prodlení v dohodnuté a nebyla-li výslovně dohodnuta, v zákonné výši.
- Pokud je způsob úhrady stanoven, jako platba předem, a finanční prostředky nebudou připsány do 7 dnů od vystavení výzvy na účet Prodávajícího, má Prodávající právo objednávku bez náhrady zrušit. V případě, že Kupující nereaguje na telefonické nebo e-mailové výzvy Prodávajícího, je Prodávající oprávněn tuto dobu zkrátit avšak maximálně o 2 dny. O zrušení objednávky je Kupující informován na kontaktní e-mail.
- K ceně zboží jsou účtovány expediční poplatky za každý jednotlivý balík. Aktuální výše expedičních poplatků je uvedena v objednávkovém formuláři a Kupující ji v rámci své objednávky potvrzuje. V případě objednání mimo objednávkový formulář je aktuální výše expedičních poplatků sdělena Kupujícímu před potvrzením objednávky. Expediční poplatky představují úhradu nákladů spojených s přepravou zboží, obalovými materiály, poplatky za obaly a zpracováním dokumentace pro dopravce.
- Pro zásilky do zemí mimo EU je expediční poplatek kalkulován Prodávajícím dle zvoleného typu přepravy. Zboží bude v takovém případě odesláno až po závazném odsouhlasení individuální ceny přepravy Kupujícím.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě smlouvy Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu a předá je se zbožím nebo zašle na kontaktní e-mail.
- Prodávající je povinen odevzdat zboží/službu v ujednaném množství, jakosti a provedení.
- Dodá-li Prodávající Kupujícímu větší množství zboží, než bylo ujednáno a dokladově podloženo, je smlouva uzavřena i na přebytečné množství, ledaže by Kupující bez zbytečného odkladu prokazatelně informoval Prodávající o odmítnutí tohoto zboží. Kupující je povinen uhradit Prodávajícímu doplatek ceny skutečně zaslaného zboží, a to na výzvu Prodávajícího zaslanou na kontaktní e-mail.
- Prodávající si vyhrazuje právo (z důvodu minimalizace škod) odeslat Kupujícímu zboží, jehož hodnota celé kompletní zásilky přesahuje hodnotu 35.000, - Kč vč. DPH až po úplné úhradě kupní ceny, tj. připsání celé kupní ceny na účet Prodávajícího včetně poplatků.
- Zboží je oprávněn převzít přímo Kupující, nebo pouze osoba k tomu pověřená (oprávněná). Tato osoba se musí dostatečně identifikovat a prokázat, že je oprávněna převzít zboží za Kupujícího. V případě nesplnění této podmínky si Prodávající vyhrazuje právo zboží nevydat a Kupující zprošťuje Prodávajícího jakékoli odpovědnosti za prodlení nebo za škodu.
- Při zasílání zboží v rámci České republiky prostřednictvím DPD, PPL a České pošty je dodací lhůta zpravidla následující pracovní den. Při zasílání zboží na Slovensko prostřednictvím kurýrní služby DPD a PPL je dodání zpravidla také následující pracovní den. Zboží podléhající ADR přepravě (např. raketové motory a palivo) je zasíláno v samostatném balíku přepravce TOPTRANS, doba dodání je zpravidla do dvou pracovních dnů. Při zasílání do ostatních zemí EU popř. do zemí mimo EU je možná delší dodací lhůta než dva pracovní dny.
- Při dodání je Kupující Podnikatel povinen překontrolovat spolu s přepravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu a odmítnout převzetí neúplné nebo zjevně poškozené zásilky. Neúplnou nebo zjevně poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit telefonicky na číslo + 420 572 619 619 nebo e-mailem info@astramodel.cz Prodávajícímu. Kupující Podnikatel je povinen sepsat s dopravcem zápis o škodě a tento do 24 hodin zaslat prodávajícímu e-mailem info@astramodel.cz. Rovněž je povinen s poškozenou zásilkou a přepravovaným zbožím dále nemanipulovat pro řádné zadokumentování reklamace zásilky pracovníkem přepravní služby.
- Reklamaci uplatňuje u přepravce Prodávající. Pokud je převzetí zásilky Kupujícím Podnikatelem u dopravce stvrzeno podpisem v dokladech dopravce, nelze brát na dodatečnou reklamaci neúplnosti nebo zjevného poškození dodávky žádný zřetel. V případech, kdy je obal zásilky zjevně nepoškozen, ale došlo k poškození přepravovaného zboží (např. nárazem, otřesem atd.) je Podnikatel nejpozději do 2 pracovních dnů od převzetí zásilky povinen poškození reklamovat u přepravce a neprodleně kontaktovat Prodávajícího telefonicky na číslo + 420 572 619 619 nebo e-mailem info@astramodel.cz. Rovněž je povinen poškozenou zásilkou a přepravovaným zbožím dále nemanipulovat a ponechat si je u sebe pro řádné zadokumentování pracovníkem přepravní služby. Reklamaci uplatňuje Prodávající. V případě nedodržení výše uvedeného postupu daného přepravcem, Prodávající nenese odpovědnost za případnou škodu vzniklou Kupujícímu Podnikateli při přepravě zásilky. Reklamaci uplatňuje u přepravce Prodávající.
- Kupujícímu Spotřebiteli se doporučuje při reklamaci zásilky u dopravce stejný postup, jaký je uveden v odst. 21. a 22., dodržení postupu umožní rychlejší a efektivnější řešení reklamace s přepravcem.
- Prodávající si vyhrazuje právo požadovat po Kupujícím náklady spojené s marným dodáním zboží či služeb dle řádně uzavřené smlouvy.
- Po odeslání zásilky Prodávajícím, resp. převzetí zásilky dopravcem přechází právo s nakládáním a informační povinnost na dopravní společnost. Prodávající nemá právo měnit způsob dopravy a nemá ani přístup k detailním informacím o zásilce. V případě nejasností ve způsobu dodání, platby atd. je oprávněn jednat s dopravcem pouze Kupující. Prodávající je oprávněn jednat s dopravní společností pouze v případě reklamace, tj. poškození či ztráty zásilky ze strany dopravní společnosti. Prodávající nezodpovídá za smluvní vztahy těchto přepravních společností, ani za výběr dopravce Kupujícím Podnikatelem. Za případné nedostatky v poskytovaných službách dopravcem nenese Prodávající zodpovědnost.
- Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží.
- Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo okamžikem, kdy měl Kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou tak neučinil.
V. Odstoupení
Odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího – Spotřebitele
- Byla-li smlouva uzavřena prostřednictvím prostředku komunikace na dálku (např. internet), má Kupující právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů (14) ode dne převzetí zboží. Je-li předmětem smlouvy dodání více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně, počíná lhůta pro odstoupení od smlouvy běžet ode dne převzetí posledního kusu zboží. Je-li předmětem smlouvy dodávka zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, počíná lhůta pro odstoupení od smlouvy běžet ode dne převzetí poslední položky.
- Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Prodávajícímu (např. e-mailem na adresu info@astramodel.cz, písemně na adresu sídla společnosti, SMS, osobně v sídle společnosti atd.), a to i formou formuláře pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný zde (verze PDF a DOCX). Použití formuláře urychlí následný postup.
- Odstoupí-li Kupující od smlouvy dle odst. 1 tohoto článku, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel.
- Odstoupí-li Kupující od smlouvy dle odst. 1 tohoto článku, je povinen uhradit náklady spojené s navrácením zboží.
- Jestliže Spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- Odstoupí-li Kupující od smlouvy, může Prodávající dále požadovat po Kupujícím úhradu odpovídající snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
- Odstoupí-li Kupující od smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, peněžní prostředky stejným způsobem, pokud je to možné. Prodávající vrátí Kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím Kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- Odstoupí-li Kupující od smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal v neporušeném stavu. Prodávající si vyhrazuje právo na vrácení peněžních prostředků na účet Kupujícího až po kontrole vráceného zboží.
- Kupující však nemůže od smlouvy dle odst. 1 tohoto článku odstoupit, jestliže je předmětem smlouvy:
- poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a Podnikatel před uzavřením smlouvy poučil Spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy
- dodávka zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli společnosti a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- dodávka zboží vyrobeného podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
- dodávka zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou Spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej Kupující porušil.
- Kupující je dále oprávněn od smlouvy odstoupit ve lhůtě 90 dní ode dne jejího uzavření, bylo-li jeho právo dotčeno nekalou obchodní praktikou Prodávajícího nebo požadovat přiměřené snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy podle odstavce 9., prokáže-li Prodávající, že je to s ohledem na předmět smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.
Odstoupení od smlouvy ze strany Podnikatele
- Kupující Podnikatel není oprávněn odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě čtrnácti (14) dnů.
- Kupující Podnikatel má právo odstoupit od smlouvy, pokud se na zboží projeví vady, které na něm byly již při převzetí. Kupující Podnikatel je tedy oprávněn uplatnit práva z vad pouze pro vady zboží, které mělo zboží při převzetí, nikoliv pro vady, které se objevily později. Zároveň se musí jednat o vady, které znemožňují využívat zboží ke stanovenému účelu.
- Má-li zboží vady, které jej znemožňují využívat ke stanovenému účelu, může Kupující Podnikatel odstoupit od smlouvy, žádat dodání nové věci, odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Při chybné objednávce ze strany Podnikatele a následné výměně zboží (v původním balení bez porušení) si Prodávající vyhrazuje právo účtovat storno poplatek ve výši 10 % z ceny vráceného zboží na uhrazení prokazatelně vynaložených nákladů. Tímto není dotčeno právo Prodávajícího rozhodnout se, zda bude vrácení zboží akceptovat či nikoliv.
Zrušení objednávky ze strany Prodávajícího, právo na změnu ceny
- Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v těchto případech:
- Zboží se již nevyrábí nebo nedodává.
- Výrazným způsobem se změnila cena dodavatele zboží (neplatí pro Kupujícího Spotřebitele.).
- V případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá), pokud nebude u daného zboží zcela jasně uvedeno, že se jedná o mimořádnou „slevu“ nebo „akce“ nebo jiné označení obdobného významu. Ve výše uvedených případech bude Kupující neprodleně kontaktován a bude s ním dohodnut další postup. Pokud Kupující již zaplatil část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu.
VI. Jakost při převzetí
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- Dle § 2095 občanského zákoníku Prodávající odevzdá Kupujícímu zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní Prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.
- V souladu s § 2161 odst. 1 občanského zákoníku Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady, zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který jej Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil,
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu,
- je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat (některé dokumenty mohou být výjimečně, a to po dohodě s Kupujícím dodány v elektronické podobě),
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze (např. fotodokumentaci), které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
- Prodávající není vázán veřejným prohlášením podle odst. 3. písm. e), prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
- Odst. 3. písm. d) – g) se nepoužije v případě, že Prodávající Kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a Kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
- Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje (jedná se zejména o specifické zboží, u kterého je nutná průběžná údržba, na kterou je Kupující upozorněn při nákupu a také v dokumentaci ke zboží, např. baterie).
- Kupující je oprávněn vytknout vadu, které se projeví u zboží, v době dvou let od převzetí zboží.
- Soud právo z vady Kupujícímu Spotřebiteli přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl Kupující při dostatečné péči zjistit.
- Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle odst. 7. neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat.
- U zboží s uvedeným datem použitelnosti, minimální trvanlivosti nebo doby, do které má být zboží spotřebováno, na obalu zboží, je Kupující oprávněn vytknout vadu do data použitelnosti, minimální trvanlivosti nebo doby, do které mý být zboží spotřebováno, uvedené na tomto obalu zboží. Kupující musí dodržet podmínky skladování takového zboží. V případě reklamace tohoto zboží by Kupující neměl obal zboží otevřít, s výjimkou případů, kdy je to nutné pro zjištění vady nebo pravidelné údržby.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.
- Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
- Při koupi použitého zboží je Kupující oprávněn vytknout vadu zboží, která se projeví v době jednoho roku od převzetí.
- Práva z vadného plnění se nevztahují na závady vzniklé špatnou obsluhou, neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím, které je v rozporu s návodem. Práva z vadného plnění se také nevztahují na poškození zboží nadměrným mechanickým opotřebením. Práva z vadného plnění se nevztahují na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním a u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. Práva z vadného plnění se dále nevztahují na vady vzniklé v důsledku úpravy zboží provedené Kupujícím, používáním zboží v podmínkách odlišných od podmínek, které byly určeny Prodávajícím. Práva z vadného plnění se také nevztahují na zboží, které bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v návodu ke zboží nebo všeobecnými zásadami nebo jestliže vada vznikla nebo byla zhoršena provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení Prodávajícího. Práva z vadného plnění se dále nevztahují na zboží, u kterého uplynula doba použitelnosti, minimální trvanlivosti nebo doba, do které mý být zboží spotřebováno, uvedená na obale zboží. Práva z vadného plnění se dále nevztahuje na zboží prodané již s touto vadou a sníženou kupní cenou s ohledem na vadu, tudíž Kupující o vadě při nákupu prokazatelně věděl.
- Veškeré vady zboží, které mohly být při náležitém provedení prohlídky s vynaložením odborné péče zjištěny, musí Kupující Podnikatel oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, tzn. nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne převzetí zboží. Jedná-li se o skrytou vadu, která nemůže být při řádné prohlídce zjištěna, Kupující oznámí Podávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží Kupujícímu. V případě koupě zboží s uvedeným datem použitelnosti, minimální trvanlivosti nebo doby, do které má být zboží spotřebováno, na obalu zboží, musí Kupující Podnikatel vytknout vadu do data použitelnosti, minimální trvanlivosti nebo doby, do které má být zboží spotřebováno, uvedené na tomto obalu zboží. Kupující Podnikatel musí dodržet podmínky skladování takového zboží. V případě reklamace tohoto zboží by Kupující neměl obal zboží otevřít, s výjimkou případů, kdy je to nutné pro zjištění vady.
- Prodávající poskytuje záruku za jakost u vybraných druhů zboží. Informace o záruce za jakost je uvedena vždy na webových stránkách Prodávajícího u konkrétního výrobku. Záruční podmínky jsou závislé na druhu a sortimentu zboží.
- Pokud to povaha a druh zboží vyžaduje, je Kupující před prvním použitím zboží povinen prostudovat záruční podmínky včetně návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit.
VII. Práva z vadného plnění
Právo z vadného plnění – Spotřebitel
- Zboží je vadné, nemá-li vlastnosti uvedené v čl. VI., nebo dodá-li Prodávající jiné zboží. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání zboží.
- Má-li zboží vadu, může Kupující Spotřebitel požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího.
- Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který Kupující zboží koupil.
- K odstranění vady zboží převezme Prodávající zboží na vlastní náklady.
- Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil podle odst. 3. a 4.,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy,
- je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
- Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Kupující obdržel.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
- Odstoupí-li Kupující od smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží ke kontrole.
- Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
- Dokud Prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí Kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
- došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
- použil-li Kupující zboží ještě před objevením vady,
- nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
- prodal-li Kupující zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující Prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá Prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
Práva z vadného plnění – Podnikatel
- Podnikatel má právo odstoupit od smlouvy dle příslušných ustanovení občanského zákoníku v platném a účinném znění. Kupující Podnikatel je oprávněn uplatnit práva z vad pouze pro vady zboží, které mělo zboží při převzetí, nikoliv pro vady, které se objevily později. Zároveň se musí jednat o vady, které znemožňují využívat zboží ke stanovenému účelu.
- Má-li zboží vady, které jej znemožňují využívat ke stanovenému účelu, může Kupující Podnikatel odstoupit od smlouvy, žádat dodání nové věci, odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Kupující Podnikatel má povinnost zboží dodané Prodávajícím prohlédnout bezodkladně po přechodu nebezpečí škody na zboží, tzn. po převzetí zboží od Prodávajícího. V případě dalšího odeslání zboží má tuto povinnost po jeho předání dopravci na dohodnutém místě, a není-li místo určeno, po předání zboží prvnímu dopravci pro přepravu do místa určení.
- Jestliže Kupující Podnikatel neprohlédne nebo jinak nezajistí, aby bylo zboží prohlédnuto v době přechodu nebezpečí škody na zboží, může uplatnit nárok z vad zjistitelných při této prohlídce, pokud prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu škody na zboží. Prohlídku musí Kupující provést tak, aby zjistil veškeré vady, které je možno zjistit při vynaložení odborné péče.
- V případě zjištění rozdílu v množství nebo druhu dodávaného zboží mezi údaji na dodacím listu a skutečně dodaným zbožím, je nutno podat nejpozději do druhého pracovního dne od zjištění této skutečnosti Prodávajícímu zprávu o tomto rozdílu. Vady, které existovaly v době přechodu nebezpečí škody na zboží, avšak projevily se později, je Kupující Podnikatel povinen oznámit Prodávajícímu ihned poté, kdy vady mohly být zjištěny při vynaložení odborné péče.
- Neoznámí-li Kupující - Podnikatel vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
VIII. Reklamace
- Práva z vady je Kupující oprávněn uplatnit osobně v sídle Prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné, nebo poštou na adresu sídla Prodávajícího. Kupující je také oprávněn reklamaci uplatnit e-mailem nebo telefonicky.
- Uplatnil-li Kupující Spotřebitel reklamaci, Prodávající mu neprodleně vystaví písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Spotřebitel požaduje a kontaktní údaje Spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a Spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se Spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí třiceti (30) denní lhůty (nebyla-li dohodnuta lhůta delší) může Spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Prodávající je povinen vydat Spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech Prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny. Kupující musí dodat Prodávajícímu reklamované zboží úplné, s kompletní dokumentací, čisté a pokud možno v originálním balení.
- Koupí zboží je Kupující oprávněn prokázat smlouvou, fakturou – daňovým dokladem, popřípadě dodacím listem, kterými bude doloženo, že reklamované zboží bylo dodáno Prodávajícímu, popř. jiným věrohodným způsobem. Vada, která je předmětem reklamace, musí být jasně a co nejpřesněji specifikována a sepsána zejména jejím popsáním a uvedením způsobu, kterým se vada projevuje.
- Pro usnadnění komunikace Kupující učiní oznámení vady písemně do reklamačního formuláře a přiloží jej k reklamovanému zboží. Je třeba uvést, o jaké vady se jedná a jak se projevují. Za situace, kdy je potřeba zboží zaslat Prodávajícímu, si Kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží. Pro zaslání reklamovaného zboží volí Kupující, pokud je to možné, smluvního přepravce Prodávajícího, čímž zásadně urychlí celý proces reklamace.
- U oprávněné reklamace náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Prodávající má právo uhradit náklady přepravy pouze ve výši nejnižší nabídky přepravy pro daný druh, velikost a hmotnost zásilky. V případě vyšších nákladů na vrácení reklamovaného zboží ze strany Kupujícího se posuzuje oprávněnost náhrady nákladů individuálně. Kupující je povinen prokázat skutečnou výši nákladu Prodávajícímu předložením dokladů o jejich úhradě.
- Oprávněnost každé reklamace a posouzení odstranitelnosti či neodstranitelnosti vady provede odborný pracovník Prodávajícího a své stanovisko sdělí Kupujícímu.
- Při uplatnění reklamace má Kupující Spotřebitel práva dle čl. VII.
- Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitějších případech do třech (3) pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
- Prodávající se zavazuje vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se Spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
- Prodávající a Kupující se mohou dohodnout na prodloužení výše uvedených lhůt o dobu nezbytně nutnou v případech, kdy:
- nelze vzhledem k charakteru závady, resp. místa jejího výskytu bezpečně provést veškeré úkony, spojené s odstraněním oprávněné reklamace (průběh jiných prací v místě reklamace, které nedovolují splnění lhůty apod.),
- není poskytnuta součinnost ze strany Kupujícího a není umožněno provedení veškerých úkonů spojených s odstraněním oprávněně reklamované vady,
- není možno vlivem nepředvídatelných skutečností ovlivněných vyšší mocí nastoupit k plnění úkonů spojených s reklamačním řízením.
V těchto případech, kdy nelze provést všechny potřebné úkony spojené s řešením reklamace, není Prodávající v prodlení s jejím vyřízením a tato doba není započítávána do výše uvedených lhůt, pokud se Prodávající s Kupujícím dohodli na prodloužení lhůty k reklamaci.
- Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem, kdy byly splněny veškeré náležitosti pro přijetí reklamace, to znamená, že bylo převzato zboží a prokázáno právo na uplatnění reklamace.
- Vyřízení reklamace v sobě zahrnuje též písemné vyrozumění Kupujícího o výsledku reklamace. Prodávající tedy v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) vyrozumí Kupujícího o způsobu vyřízení reklamace. Prodávající je povinen vydat Spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
- Kupující není oprávněn bez souhlasu Prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.
- Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do třiceti (30) dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je Prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet Kupujícího. Na tento postup musí Prodávající Kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
- Pokud bude zjištěno, že Kupujícímu nesvědčí právo z vadného plnění, bude o tom Kupující neprodleně informován a po odsouhlasení hradí náklady na posouzení a opravu zboží Kupující. Podmínky mimozáruční opravy jsou uvedeny v článku X.
- Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu zboží, funkčních vlastností a škod z neodborného používání zboží.
IX. Řešení sporů
- Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
- Spory mezi Prodávajícím a Kupujícím Podnikatelem budou řešeny smírnou cestou. Pokud se stranám v přiměřené lhůtě nepodaří dosáhnout smírného řešení, budou řešený místně a věcně příslušným soudem.
- Vyřizování stížností Spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím e-mailové adresy info@astramodel.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle Prodávající na kontaktní e-mail Kupujícího.
- V případě, že mezi Kupujícím a Prodávajícím dojde ke sporu ze smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: www.coi.cz, která je zároveň orgánem státního dozoru. Kupující může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, jež byla zřízena Evropskou komisí na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.
- Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s Kupujícím, pokud je Kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání sporu lze provést také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.
- Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
- Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
- Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
X. Servisní podmínky
- Servisními podmínkami se řídí servisní služby poskytované Prodávajícím. Servisní podmínky se neuplatní při uplatnění práv z vadného plnění nebo při oprávněné reklamaci.
- Cena za provedené servisní práce je stanovena smluvně ve výši 800 Kč/hod. vč. DPH (32 EUR/hod. vč. DPH). Cena je účtována za každých započatých 15 minut práce. Minimální cena servisních prací je mezi Kupujícím a Prodávajícím stanovena ve výši 150-250 Kč vč. DPH (6-10 EUR vč. DPH), pokud není provedena diagnostika zboží. Cena za náhradní díly a spotřebovaný materiál (palivo, oleje atd.) se řídí ceníkem Prodávajícího, který je dostupný na webových stránkách. Pokud není u produktu uvedena cena, nebo je cena nulová z důvodu přidání nového sortimentu, má Kupující právo se o ceně informovat. Servisní oddělení Prodávajícího je povinné Kupujícímu cenu sdělit v nejbližším možném termínu.
- K písemnému požadavku o servisní služby je nutné vždy přiložit řádně vyplněný servisní formulář. Požadované servisní služby, případně závadu je třeba do servisního formuláře popsat co nejpodrobněji. Je možné také pořídit fotografie, popř. kamerový záznam, ze kterého je závada patrná. Tyto podpůrné prostředky zkrátí dobu servisu a případně pomohou odhalit příčiny závady.
- Kupující má povinnost dodat do servisního oddělení Prodávajícího předmět servisu v takovém stavu, aby bylo umožněno servis provést. Prodávající si vyhrazuje právo znečištěný předmět servisu bez poskytnutí služby vrátit zpět, a to na náklady Kupujícího. Zboží musí být čisté, zbavené hrubých nečistot, rzi, špíny a také musí být důkladně vysušeno, pokud se strany nedohodnou jinak.
- Model je nutné zaslat kompletní. Důvodem je zjištění příčiny závady a tím omezení jejího opakování (tzn. bez jakékoliv demontáže např. elektroniky).
- V případě, že Kupující požaduje také vyčištění, promazání, výměnu vadných dílů atd. je nutné vypsat všechny požadavky do servisního formuláře.
- Po přijetí zboží do servisu je provedena diagnostika závady a Kupující je informován o předběžné ceně. Předběžná cena servisních služeb zahrnuje cenu za počáteční diagnostiku závady, cenu za náhradní díly, cenu za předpokládaný čas servisní práce a cenu za případnou expedici zboží Kupujícímu. Kupující je povinen se bez prodlení vyjádřit k dalšímu postupu.
- V případě, že Kupující odmítne provedení opravy nebo servisních prací ve fázi, nebo po fázi diagnostiky závady, před vlastním zahájením opravy nebo servisu, bude požadována úhrada za poskytnutou základní službu, tj. diagnostiku závady ve výši 150-250 Kč vč. DPH (6-10 EUR včetně DPH). Obvykle se jedná o minimální částky z výše uvedeného. Dále budou účtovány náklady na případnou expedici zboží Kupujícímu.
- V případě, že se v průběhu opravy vyskytnou další nepředpokládané závady, vyhrazuje si Prodávající právo na překročení předběžné ceny opravy o hodnotu převyšující předběžnou cenu maximálně o 10 %. V případě, že překročení předběžné ceny z výše uvedeného důvodu překračuje hodnotu 10 % předběžné ceny, je Kupující o navýšení ceny informován a je povinen se bez prodlení vyjádřit k dalšímu postupu. Obvykle je Kupující informován o každém navýšení ceny.
- Na veškeré servisní práce se poskytuje záruční doba 6 měsíců.
- Po skončení opravy/servisu je zboží zasláno Kupujícímu přepravní službou formou dobírky, pokud není dohodnuto jinak. Opravu/servis je také možné uhradit v hotovosti při osobním převzetí zboží přímo u Prodávajícího v sídle společnosti. Náklady spojené s navrácením zboží ze servisu hradí Kupující.
- Ustanovení článku V. pro odstoupení a VI. až VIII. se pro vady servisních služeb použijí přiměřeně.
XI. Výprodej
- V sekci „Výprodej“ jsou nabízeny položky, které se doprodávají, nebo které se nějakým způsobem liší od standardu. Většinou se jedná o zcela nové a nepoužité zboží. Jsou zde nabízené položky, které byly rozbalené a použité na výstavách nebo předváděcích akcích. Dále nabízíme zboží, které má poškozený obal, či případně jiné drobné poškození. Kompletní informace jsou vždy detailně popsány v odstavci „Důvod výprodeje“.
- Na zboží se vztahuje běžná záruční doba, není-li uvedeno jinak.
- Výprodejové zboží je prodáváno za zvýhodněnou cenu, která je uvedena u položky. Cena zboží ve výprodeji je stanovena individuálně a je smluvní.
- Výprodej platí pouze do vyprodání zásob.
XII. Odpadové hospodářství
- Prodávající splňuje podmínky zákona č. 477/2001 Sb. Zákona o obalech, zákona č. 542/2020 Sb. Zákon o odpadech a zákona č. 541/2020 Sb. Zákon o výrobcích s ukončenou životností, a to prostřednictvím autorizované společnosti. Prodávající může na vyžádání předložit příslušné doklady.
- V ceně zboží Prodávaného konečným Spotřebitelům je zahrnut recyklační příspěvek (RP), jehož výše je informativně uvedena na daňových dokladech – fakturách. Výše recyklačního příspěvku se odvíjí od cen stanovených společností zajišťující sběr pro recyklaci.
- Podrobný seznam zboží, které podléhá zákonu o elektroodpadu, naleznete na stránkách https://www.asekol.cz, kde naleznete také seznam míst, kde dochází k bezplatné a ekologické recyklaci/likvidaci odpadu.
- Sběrné místo na tento druh odpadu je povinna zajistit také každá obec.
XIII. Pravidla ochrany a zpracování osobních údajů a soubory Cookies
- Aktuální informace o pravidlech a zpracování osobních údajů naleznete na internetové stránce https://www.astramodel.cz/cz/privacy.html.
- Aktuální informace o používání cookies naleznete na internetové stránce https://www.astramodel.cz/cz/cookies.html.
XIV. Závěrečná ujednání
- Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
- Volbou práva dle tohoto článku OPMP není Spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
- Kupující – Podnikatel tímto na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Je-li některé ustanovení OPMP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
- Smlouva, resp. potvrzení objednávky je archivováno Prodávajícím v elektronické podobě, není veřejně přístupná a její obsah je Kupujícímu dostupný v rámci potvrzení Prodávajícího o vyřízení objednávky.
- Všechna práva k webovým stránkám Prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží Prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu Prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (verze PDF a DOCX), reklamační formulář a servisní formulář.
- Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 6.1.2025.
Příloha 1 - Expediční poplatky
Expediční poplatky Česká republika Česká pošta - Balík do balíkovny (mimo ADR přepravu) |
Max. rozměr balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
50 x 50 x 70 cm | 69,00 Kč | 99,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika Česká pošta - Balík na poštu (mimo ADR přepravu) |
Délka nejdelší strany balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 100 cm | 139,00 Kč | 169,00 Kč |
Nad 100 cm | 169,00 Kč | 199,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika DPD, PPL a Česká pošta - Balík do ruky (mimo ADR přepravu) |
Délka nejdelší strany balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 100 cm | 159,00 Kč | 189,00 Kč |
Nad 100 cm | 189,00 Kč | 219,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika Česká pošta - Balík garantovaný (mimo ADR přepravu) |
Délka nejdelší strany balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 100 cm | 219,00 Kč | 249,00 Kč |
Nad 100 cm | 249,00 Kč | 279,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika DPD Pickup (mimo ADR přepravu) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 14.99 kg | 99,00 Kč | 129,00 Kč |
Expediční poplatky Česká republika TOPTRANS ADR přeprava (raketové motory a palivo) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 4,99 kg | 210,00 Kč | 240,00 Kč |
5,00 - 14,99 kg | 310,00 Kč | 340,00 Kč |
15,00 - 30,00 kg | 460,00 Kč | 490,00 Kč |
Expediční poplatky Slovensko DPD (mimo ADR přepravu) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0,00 - 2,99 kg | 7,90 € | 9,90 € |
3,00 - 9,99 kg | 9,90 € | 11,90 € |
10,00 - 19,99 kg | 11,90 € | 13,90 € |
20,00 - 31,50 kg | 13,90 € | 15,90 € |
Expediční poplatky Slovensko DPD Parcel Shop (mimo ADR přepravu) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0,00 - 2,99 kg | 7,90 € | 9,90 € |
3,00 - 9,99 kg | 8,90 € | 10,90 € |
10,00 - 14,99 kg | 11,90 € | 13,90 € |
Expediční poplatky Slovensko TOPTRANS ADR přeprava (raketové motory a palivo) |
Hmotnost balíku | Cena bez dobírky | Cena s dobírkou |
0 - 4,99 kg | 12,10 € | 14,10 € |
5,00 - 14,99 kg | 16,80 € | 18,80 € |
15,00 - 30,00 kg | 26,20 € | 28,20 € |