Otec se synem, Petr a David Křižákovi (TLR), se zúčastnili tradičního nočního závodu na dráze v Potštejně, organizovaného českým výrobcem pneu pro RC modely VR Tyres.
Závod se jede pouze jednou až dvakrát ročně, proto si tuto neobvyklou zkušenost nemohli nechat ujít. Specifikum závodu spočívá v jízdě v noci (dráha je osvětlená a je povoleno na modely instalovat přídavné osvětlení), která dokonale otestuje výdrž jak modelů, tak jezdců a dále ve specifickém umístění a povrchu dráhy. Povrch dráhy tvoří z větší části astroturf, ale oproti běžně používanému astroturfu, jsou zde velmi kluzká a zrádná místa. V mnohém to pak připomíná jízdu na hlíně. Dráha je situována ve svahu, což je další neobvyklý prvek. Nicméně podmínky jsou pro všechny stejné a Křižáci se rozhodně v konkurenci neztratili.
Mladší David, si v premiéře vyzkoušel model v měřítku 1:8, TLR 8ights 3.0. a nutno dodat, že to byla premiéra velkolepá. David od samého začátku kraloval startovnímu poli, k velkému překvapení osminářů, pro které jeho jméno bylo dosud neznámé. Všechny kvalifikace suverénně vyhrál, jezdcům od 3 pozice dále dokonce nadělil 1 kolo. Do finálových jízd se pomalu začalo smrákat a i na Davida padla únava a projevila se v podobě občasné chyby.
Buggy, po pátečním tréninku, kdy David přišel o spur a mechanik musel do buggy implementovat nestandardní kovový o dva zuby větší spur, vč. úpravy plata, fungoval bezchybně a i s malými chybami David Křižák dojel 3 ze 4 finálových jízd na první pozici. Někdy s menším či větším odstupem od zbytku startovního pole. Čtvrtou jízdu, která se jela v 1 hodinu ráno, už pro únavu vynechal a v systému celkového dojezdu (sčítaly se jednotlivé nájezdy všech finálových jízd) to znamenalo, že přišel o dosavadní první místo, nicméně s přehledem jeho nájezd ze 3 jízd stačil na místo druhé !!!
Petr se bohužel, dle vlastních slov, díky servisování aut obou synů, nedostal příliš k tréninku v kategorii 1:10 SCT 2WD a trať tedy najížděl až během závodů. Nutno dodat, že konkurence byla, v tomto tentokráte veskrze seniorském závodu, velmi kvalitní. Do finále Petr Křižák nastupoval s poslední pozice, nicméně po urputném souboji až do poslední zatáčky nakonec obsadil pěknou třetí pozici, což pro letitý TRL 22 SCT 1.0 v konkurenci o několik generací novějších strojů, bylo umístění více než kvalitní.
Výborný výsledek TLR techniky a velká gratulace!
Používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.