V sobotu 19.září 2015 se jel 4.závod seriálu MČR Electric Buggy a to na Olomoucké trati v Řepčíně. Do tohoto závodu byla vložena i kategorie 1:14 do které se přihlásilo celkem 5 jezdců.
Kvalifikační jízdy se týmovému jezdci Petru Sekulovi moc nepovedly pro drobné technické problémy a skončil na 4.místě. Do finálových jízd startoval z předposledního 4.místa a měl před sebou tři dravé mladé jezdce, kteří dělali vše pro to udržet své pozice a nepustit před sebe Petra Sekulu. První finálovou jízdu však s přehledem Petr Sekula vyhrál, protože dva největší konkurenti měli technické problémy a museli odstoupit. Do druhé jízdy neodstartoval Petr nejlíp a po pár jezdeckých chybách dokončil jízdu na 3.místě. Do třetí jízdy si připravil Petr Sekula na buggy bílé pneu České značky VaR tyre, které měly menší grip a umožňovaly agresivnější jízdu. To se ukázalo jako správná volba a poslední finálovku vyhrál.
Podle hodnocení týmového jezdce, závod měli kluci pěkně připravený se vším všudy a počasí taky vyšlo na jedničku. Na stejné trati se pojede poslední závod letní sezóny 10.října a u toho by neměl opět chybět Petr Sekula s Losi 1:14.
Závodu v Olomouci se zúčastnilo více týmových jezdců, kromě Petra Sekuly mimo jiné i David Křižák
Pro teamového jezdce TLR Davida Křižáka tato trať není zcela novou, což ji ovšem nečiní jednodušší. Olomoucká trať je technicky velmi náročná a má svá záludná místa, kde se dá závod jak prohrát, tak vyhrát. Podle slov některých jezdců "Olomouc umí pěkně lámat auta". To se i potvrdilo, kdy hned při prvních kolech pátečního tréninku David zlomil přední těhlici na své buggy TLR 22. Tentokráte v Olomouci lámali i zkušení matadoři jako např. Radim Hruška, či Marek Schiller nahánějící po trati upadnutá kola.
Od začátku bylo znát, že si Olomoucký klub dal velmi záležet na přípravě závodu, počínaje tratí samotnou, jmenovkami pro auta pokračuje a zázemím konče, škoda jen, že celkový dojem byl lehce zakalen chybami ve vyhlášení a nestandardně dlouhou dobou zpracování výsledků.
Sobotní kvalifikace začínala na velmi mokré trati, což mělo samozřejmě za následek podstatně pomalejší časy, než je zvykem, u 2WD to platí dvojnásob. V průběhu kvalifikací však byla dráha již téměř oschlá, přesto však dokázala na některých místech ještě klouznout.
U buggy David Křižák trochu experimentoval s výběrem pneu, nakonec zakotvil u V&R Tyres Black Snake. Volba se osvědčila, po kvalifikacích nastupoval David do finále B z třetího místa. Při první finálové jízdě došlo k odlepení pneu, přesto však David dokončil na prvním místě, kdy od jezdců A finále odkoukal přejezd některých překážek a na těchto mocně získával náskok. Do druhé David Křižák nastupoval s pneu s poněkud vyšším opotřebením a bylo to znát na výsledku, 6. místo. Poslední finálová jízda se nesla opět ve smolném duchu co se pneumatik týče. Došlo k odlepení další pneu a to tak nešikovně, že z kola vylétla i část vycpávky a David Křižák dojížděl na "defektu" S tímto handicapem bylo 5 místo maximum, co šlo dokázat.
David Křižák skončil na 4 místě ve finále B.Celkově mu patří 13 místo a v kategorii junior vynikající 2.místo
Short Course 2WD je Davidovou "parádní" disciplínou, kde si poměrně věří, nicméně trať společně s místními jezdci Lucií Steigerovou a Adamem Skopalíkem mu dokázala uštědřit výchovný políček. V kvalifikacích David hojně chyboval a zkoušel využít podobná místa jako u buggy, nicméně SCT vyžaduje poněkud jiný jízdní styl.
Do finále David nastupoval ze 4. pozice a jasným cílem bylo udržet alespoň svůj dosavadní standart MČR - 3.místo. To se nakonec po soubojích převážně s Adamem Skopalíkem podařilo, Lucie Steigerová jela víceméně svůj závod s velkým přehledem a náskokem. Lehkou kritiku zaslouží rozhodnutí rozhodčího týkající se startu do 3 finálové jízdy. Ve chvíli kdy se ihned po startu utvoří v první zatáčce skrumáž 8 či 9 vozů, bylo by asi praktičtější opakovat start, než selektivně z klubka vytrhávat olomoucké jezdce. Nakonec však z tohoto David těžil, když se ocitnul na 2. místě za Lucií Steigerovou a ihned za ním soupeřům jízdu stěžoval jeho mladší bratr Václav, který zde jel poprvé se SCT 4WD a měl trochu problém krotit výkon vozu. David splnil své předsevzetí a udržel celkové 3. místo.
Používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.