Ten se konal 25.7.2015, ve Velkých Opatovicích, v prostorách Kopecký RC Arény.
Na první pohled relativně jednoduchá tra se spoustou rovných úseků, která má však své záludnosti. Jednak použitý Astroturf povrch má větší grip, než např. trať v Olomouci nebo v Rychvaldu a je tedy možno jít na brzdy až mnohem později. Tím pádem je to opravdový souboj nervů o to, který z jezdců si troufne brzdit později.
Popis trati: cílová rovinka se táhne po celé šířce trati, má několik záludných prohloubenin, když však jezdci tato místa odhalí, je rovinka naprosto bez problému. Ihned, po projetí smyčkou časomíry, následuje levá zatáčka 180 stupňů, opět rovinka, v jejíž polovině je nezáludný dvojskok, který většina jezdců jela téměř na plno. Za ním je však potřeba jít ihned na brzdy (a tedy mít auto v letu ideálně srovnané), protože následuje pravá 180. Opět následuje rovinka, s dvojskokem v její půli, ten se však ukázal poněkud složitějším, než vypadal, velká část jezdců volila levou stranu skoku, kvůli rovnějšímu profilu trati na dopadu. Kouzlo tohoto dvojskoku spočívá právě v tom, že na dopadu umí pěkně nakopnout a auto rozhodit ze směru. Na konci rovinky následuje levá zatáčka do 90. stupňů, ihned za ní příčná nerovnost, po cca 8. metrech, klopená vracečka o 180 stupňů doleva, opět 8 metrů a 90 stupňů doprava. Krátká rovinka v mírně diagonálním směru k tribuně je zakončena poměrně široce krojenou vracečkou o 180 stupňů doprava, opět drobná příčná nerovnost a 90 stupňů doleva. Zde je nájezd na vyvýšenou plošinu, s různým nájezdem na pravé a levé straně trati. Způsob projetí se lišil a byl víceméně 50/50 u levé a pravé strany. Na plošině se trať opět láme doleva v 90 stupňové křivce, a zároveň zde jezdci seskakují na původní úroveň terénu. Ne však na dlouho, po asi 10 metrech, následuje další vyvýšenina, se zlomem 90 stupňů doleva. Ta uměla jezdce také slušně potrápit, většina ji s respektem projížděla v pomalém tempu. Po seskoku (zde spíše sjezd) se trať otáčí poměrně ostře (trať je zde asi nejužší) vpravo a následuje nájezd na box s vracečkou. Jak náskok, tak seskok z boxu je dvoustupňový a je potřeba zde zvolit optimální nájezdovou rychlost, tak ať nedojde k přeskočení a tak, aby bylo hned po dopadu možno brzdit a točit o 180 stupňů doleva. Se sjezdem z boxu se trápili i někteří zkušení jezdci, mnoho jezdců volilo konzervativní, pomalý seskok na nejprve první a pak druhý stupeň boxu, jiní, to zvládali bez problémů na jeden skok dolů. Po seskoku následuje středně dlouhá rovinka s příčným skokem, a za ním už následuje široká levá 90, na cílovou rovinku.
Již tradičně, mají závody MČR početné obsazení už na tréninku. Tréninky byly rozepsány v různých časech odděleně i společně pro 1:10 a 1:8 elektro, nicméně času i prostoru na dráze bylo dostatek. Bohužel na samý závěr tréninku týmový jezdec TLR David Křižák trefil jeden z mála stromů v okolí dráhy a odnesla to poměrně vážně pravá přední část auta, nicméně potřebné díly (rameno, držák tlumiče, čep těhlice, čepičku tlumiče) měl mechanik k dispozici a auto bylo ještě tentýž den připraveno k jízdě.
Smolná série u Buggy pokračovala i v sobotu ráno, kdy vzaly za své ozubená kola převodovky, situaci jako vždy zachránil díky přítomnosti svého kouzelného kufru, Aleš Bidovský :-)) Na první rozjížďku bylo auto připraveno na čerstvých pneu V&R Tyres Black Snake, nicméně nemilé překvapení ze strany pořadatele/časomíry bylo, že časomíra nepodporuje černé MRT PTX čipy, což je v pořádku, ne však už to, že se to jezdec dozví až 2 minuty před startem kvalifikace na startovním roštu. Tímto by David rád poděkoval panu Luďkovi Szostkovi za zapůjčení čipu. Do první jízdy tedy David Křižák neodstartoval.
V kategorii SCT 2WD nebyl začátek dne také nijak velmi úspěšný, vypadnutá spojovačka Davida Křižáka po rychlém zásahu mechanika sesadila ze 4 místa na místo 6.
V druhé rozjížďce Buggy 2WD David Křižák předvedl zřejmě vlivem nervozity ne úplně vyrovnanou jízdu, nicméně nejrychlejší kolo 31.520s a nájezd 9 kol stačil na 4. místo v této kvalifikační skupině.
Se svým TLR 22 SCT se David dlouho držel v závěsu vedoucí dvojice Matlák - Skopalík, po několika kolizích s poměrně ostře jedoucím Radimem Weisserem, a opětovně vyskočené spojovačce řízení, dokončil na 4. místě. Nutno dodat, že velkou část této jízdy David odjel bez funkčního tlumení přední nápravy, protože při jedné z prvních kolizí došlo ke zlomení přední přepážky (bulkhead), která drží věž předních tlumičů.
Smolnou sérii u Buggy, zakončil David vyskočenou kuličkou zavěšení zadní nápravy, auto se podařilo po zásahu mechanika vrátit na trať, najelo však jen 5 kol a to stačilo pouze na 5. místo.
Neovlivněn dosavadní smůlou u Buggy, předvedl David se Short Course Truckem vyrovnanou jízdu, kdy několikrát předjel i na 2. místě jedoucího, Matěje Matláka. Nakonec, po několika menších chybách, zakončil na 3. místě.
Vzhledem k předchozím nezdarům, nastoupil David s Buggy 2WD do finále B z posledního, 9. místa, nicméně již záhy po startu se propracoval na 6. místo, před Michala Andrlíka, a z této pozice ztěžoval život svému kamarádovi a sokovi v jedné osobě, Adamu Skopalíkovi. Adama se mu však nepodařilo předjet.
Do 1. finále SCT 2WD nastoupil David ze 3. místa, a na témže místě, vyrovnanou jízdou také zakončil. Největším problémem, bylo vyhýbání se o kolo pozadu jedoucím slabším jezdcům, nekontrolovatelně šněrujícím trať zleva doprava, což je pochopitelné u školáků, nikoliv u dospělých jezdců, jezdících léta jiné RC kategorie.
Ve velmi podobném gardu pokračovala i druhá finálová jízda Buggy 2WD, z 9. místa se David rychle propracoval za Adama Skopalíka (jedoucího s TLR 22 2.0) a předvedli velmi vyrovnaný souboj na ostří nože, který je dostal až na 3 a 4. místo. Ve chvíli, kdy se však Davidovi podařilo Adama předjet, udělal chybu na nejméně vhodném místě, na nájezdu na vyvýšenou bednu v nejvzdálenější části trati, a nasazovač musel buggy hledat pod úrovní trati. Po další srážce s Radimem Weisserem, nakonec dokončil na 6. místě. Adam Skopalík skončil na krásném 2. místě.
U "shortu" David po opakovaných kolizích s jezdci o kolo zpět, dojel na 4. místě.
Poslední finálová jízda dne u Buggy místy připomínala destruction derby tria Weisser-Skopalík-Křižák, kde se David dostal, před oba své soky, a skončil na 7. místě.
Eso z rukávu vytáhl David až na konec a zakončil den svou nejlepší jízdou s SCT, kdy skončil druhý za Adamem Skopalíkem.
Výsledek dne: Buggy 2WD - 17. místo, SCT 2WD - 3.místo.
GRATULUJEME !!!Používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.