Po měsíci se závodníci s offroad auty v měřítku 1:10 opět sešli v Olomouci, tentokrát však již naostro, u prvního závodu seriálu Mistrovství ČR. U toho samozřejmě nemohl chybět ani teamový jezdec TLR David Křižák.
Trať se od přípravného závodu příliš nezměnila, koneckonců tak to ukládají pravidla MČR, přibylo několik "ledových" ploch - rozuměj hladkých sololitových ploten, a proběhly drobné úpravy co se umístění skoků týče. Vzhledem k tomu, že se David zúčastnil přípravného závodu, mohl si dovolit vynechat páteční trénink a nastoupil až do sobotního ranního tréninku.
Technika tentokráte po výměně elektroniky ve všech autech (David TLR 22 1.0, SCT 22 1.0 a Václav Křižák TLR 22 1.0) fungovala bezchybně, David se tentokráte vyhnul i lámání dílů a mechanik se mohl tedy plně věnovat nastavování aut.
Jako obvykle, všechny teamové vozy obuly pneumatiky V&R Tyres a to žlutou směs u buggy a typické bílé medium u SCT. Všechny pneumatiky byly kvůli obrovskému gripu olomouckého koberce upraveny ostříháním 2 krajních řad pinů.
Ještě než David nastoupil do první jízdy, nezaznamenal změnu z měřeného tréninku na první finálovou jízdu a vzhledem k tomu, že se nedostavil včas na nasazování, byl penalizován zrušením nejrychlejší kvalifikační jízdy SCT, kterou zajede.
S trochou štěstí, kdy favorizovaný Petr Rodina byl ve dvou jízdách nucen odstoupit pro technickou poruchu, však nenechal David nic náhodě, a všechny kvalifikační jízdy vyhrál a do finálových jízd mohl nastoupit z první pozice.V první finálové jízdě však Davida návrat Petra Rodiny docela zaskočil. Ten se během jednoho kola propracoval z poslední pozice na místo druhé. Naštěstí, se to již v dalších 2 jízdách neopakovalo a David Křižák je obě zakončil suverénně na 1. místě, kdy v jízdě poslední, Petrovi nadělil kolo navíc na rozloučenou :-))
Tím tedy potvrdil své ambice a kategorii 1:10 SCT 2WD ZVÍTĚZIL !!
U buggy je konkurence poněkud větší, a je i složitější auta "ukočírovat". Kvalifikace proběhla bez problémů, auto poslouchalo a David Křižák průběžně své časy zrychloval. Ty však stačily "pouze" na finále B. Tam se však sešlo mnoho závodníků, kteří jsou zvyklí jezdívat spíše "Áčko" a strhl se tedy nelítostný bratrovražedný boj. Jízda byla divoká a místy až bezohledná, nicméně rozhodčí ponechal jezdce bez penalizací.
Hned v první finálové jízdě někdo z jezdců, které David Křižák v předchozí zatáčce předjel, nezvládnul největší skok trati pod tribunou a přistáním do protisměru připravil Davida o přední spojovačku. Tu se bohužel podařilo najít až po několika minutách pod tribunou a David již jízdu dokončil pouze tréninkově. Druhá jízda začala ve stejném gardu, David si však od hlavní skupinky držel distanc, tak aby pokračoval v soubojích, až se startovní pole trošku utřese. Třetí jízdu dle vlastních slov David pojal trochu rezignovaně stylem "Jedu se jenom projet", nicméně paradoxně tento styl fungoval asi nejlíp a vyšla z toho nejlépe zajetá finálová jízda na 7. místě.
U buggy 2WD tedy skončil David Křižák druhý v žákovské kategorii za Maxem Götzlem (u MČR žáci do 12 let), celkově pak bral 19. místo.
VELKÁ GRATULACE ZA PŘÍKLADNOU REPREZENTACI A VÝBORNÉ VÝSLEDKY CELÉMU TÝMU KŘIŽÁKŮ !
Používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.