RC team Rychvald připravil na tento rok pod taktovkou Luďka Szostka, zbrusu novou trať. Vzhledem ke stoupající oblibě off-road modelů v měřítku 1:14, byla tato trať navržena tak, aby bez problémů vyhovovala i těmto malým, mrštným modelům. Nelze tedy očekávat velké skoky jako v minulých sezónách (obávaný tzv. Velbloud a trojskok), ale spíše trať, kde záleží na udržení ideální stopy.
Samozřejmě úplně bez skoků a záludností trať není. Některé jezdce dokázal potrápit jak největší skok na kratší rovince u depa - hlavně na dopadu, kde je záměrně vyrobena malá vlnka a je potřeba přistát buď před ní a nebo ji zkrátka přeletět. Druhé kritické místo je soustava 3 malých příčných nerovností před klopenou zatáčkou, která dokáže auta před nájezdem do "klopenky" pěkně "nakopnout". Oba tyto bermudské, či chcete-li rychvaldské trojúhelníky lze skákat za suchého počasí, tak tomu však tento víkend nebylo.
V pátek byla dráha vydatně kropena deštěm, v sobotu již sice nepršelo, nicméně trať osychala jen velmi zvolna. Vlhko bylo opravdovou zkouškou pro elektroniku, kterou některá auta bohužel neprošla.
Na tuto "ledovou plochu" tedy nastoupil teamový jezdec TLR David Křižák se svým TLR 22SCT s motorem uprostřed, a pro úvodní jízdy zvolil pneumatiky na hlínu (Proline Bowties vpředu, J-Concepts Choppers vzadu), které mají na vlhkém astroturfu mírně větší grip, než běžně používané pinové pneu. David od začátku s přehledem dominoval v kategorii 2WD, v prvních dvou jízdách ho předjel pouze jeden ze 4WD shortů pilotovaný Tomášem Foltýnkem.
Jak trať postupně prosychala (k jejímu úplnému proschnutí nedošlo po celý závod), výhoda 4WD se ztrácela a ve třetí kvalifikaci Tomáš za Davidem cca o 1,5 sekundy zaostával. Nutno dodat, že tuto jízdu David vybojoval jízdou opravdu na hraně možností auta a s Tomášovým 4WD speciálem se ve vedení do poslední chvíle střídali. Díky najetému času David taktéž vybojoval POLE_ position pro finálové jízdy.
Ve finále David Křižák vsadil na pneu VR Tyres White snake, které jsou výbornou volbou pro klouzavý astroturf a tomu odpovídaly i jízdy, kdy bez problému všechny finálové jízdy vyhrál a získal tedy celkové PRVNÍ MÍSTO!Do kategorie Buggy 2WD nastoupil tradičně se svojí TLR22 a ačkoliv obsazenost této kategorie tentokrát nebyla vysoká, David se utkal s ostřílenými matadory jako Radim Hruška, Roman Kavan či Pavel Dostál. V první jízdě bohužel zazlobila technika, nicméně zbylé dvě kvalifikace po souboji s Romanem Kavanem vyhrál.
Do finále nastoupil se stejným obutím (tedy v menším buggy rozměru), jako v kategorii SCT - VR Tyres White snake, které zafungovaly naprosto excelentně a v žádné z finálových jízd David nenašel konkurenci a kategorii 2WD poprvé ve své kariéře VYHRÁL.
Používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.