Na prvním závodě letního seriálu Olomouckého poháru v racing aréně Hejčín se představil nový týmový jezdec TLR mladý a velmi nadějný junior David Křižák.
Prezentoval se velmi zodpovědným přístupem, kdy se dostavil již den předem na volné tréninky, tak aby si osahal dráhu a všechny její záludnosti. Dráha se jevila podle názoru p. Křižáka spíše technicky, jediný opravdu rychlý úsek byl na startovní rovince, popř. sjezd z wallridu, kde však 2WD obvykle nenabraly dostatečnou rychlost aby přeskočily první 2 hrby a bylo spíše zapotřebí rychlost hlídat, aby 3 za sebou jdoucí hrby auto nerozhodily. Organizátoři připravili novou zatáčku vyvýšenou na hliněném kufru s náskokem z krátkého kickeru, kde bylo potřeba dobře dávkovat plyn, tak aby auta neseskočila z trati do prostoru depa. Po sjezdu z kufru je zajímavý prvek - boule, kterou je možno buď objet (což volila většina 2WD jezdců) a nebo jej využít a přepravit auto vzduchem přes vlnku až před rampu před tribunou. Dalším zajímavým prvkem je wallride, před kterým je zpomalovací práh, se kterým se trápili zvláště mladší a méně zkušení jezdci, tím spíše, že v sobotu ráno byla dráha vlhká a v průběhu dne občas mračna přikropila. Byli jsme nachystáni využít zkušenosti z prvního závodu v Rychvaldu, který se z velké části jel právě na promočené trati, nicméně kategorie buggy 2WD měla to štěstí, že jela vždy na oschlé trati.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o první závod olomouckého poháru, nebyly skupiny rozděleny tradičně dle výkonnosti (A, B), ale zkrátka podle pořadí přihlášení jezdců.
V první jízdě David zúročil páteční trénink a dojel v silné skupině (např. A. Bidovský, M Bílek, ) třetí, s nejrychlejším kolem 42.31s ,průměrem 45,2 a s nájezdem 7 kol (-2 kola oproti vedoucímu jezdci). V dalších jízdách jednak trať postupně osychala a i další jezdci si trať osahali, David dojel jako šestý ve skupině, nicméně zlepšil svůj nejrychlejší čas na 40.22s. Ve třetí rozjížďce se posunul o jednu příčku nahoru s nájezdem -2 kola.
David Křižák byl dle času zařazen do finálové skupiny A a v té chvíli jezdil v juniorské kategorii časy cca 1-2 sekundy horší než první Lucie Steigerová a o 10-12 sekund lepší než další v pořadí Adam Skopalík. Bohužel velkou smůlu si jezdec David Křižák vybral už v první finálové jízdě, resp. před ní, kdy během pojezdů po dráze chybou nasazovače došlo ke zlomení přední spojovačky. Závadu se ve zbývajících 2 minutách do startu nepodařilo dát auto dohromady, takže do jízdy nenastoupil.
V druhé finálové jízdě zůstal David Křižák u posledního místa, ze kterého do jízdy nastupoval, bohužel převládla nervozita z finále a dojezd -4 kola s průměrem 48s byl ten den nejhorším výsledkem.
Další jízdy už bohužel překazilo počasí a tudíž se počítaly obě finálové jízdy, nikoliv 2 nejlepší a tím pádem pouze s jednou odjetou finálovkou bohužel neobsadili stupně vítězů.
Název setupu | Auto | |
---|---|---|
setup Olomouc 30.5.2015.pdf |
Používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.