Expediční model Axial Jeep® JLU Wrangler v měřítku 1:10 je kompletně nový RC model auta, včetně nového šasi SCX III, elektroniky a maketové karoserie. V následujícím článku si novinku představíme a porovnáme se starším šasi SCX II.
Největší inovací modelu je kompletně nové šasi SCX III. Předchozí šasi verze 2, mělo dva ocelové profily, na které byly namontovány jednotlivé komponenty (převodovka, tlumiče, krabička přijímače,..). Nová verze SCX III tvoří ucelenou koncepci, kdy ocelové profily byly doplněny o boční podlahové pláty a podběhy, které zabraňují pronikání nečistot do modelu. Do vnitřního prostoru navíc nejde vidět, jako u skutečného vozu. Model si však zachoval lehkou konstrukci, jak je u Axiálu zvykem. Ocelové profily jsou spojeny plastovými příčkami, což dodává tuhost a odolnost proti kroucení.
Podběhy z měkčeného plastu jsou opatřeny otvory pro případnou montáž podběhového osvětlení. Prostor pro motor a servo řízení je vyčleněn mezi předními koly, což pozitivně zvyšuje zatížení na přední nápravě. Přední část doplňuje jedinečně zpracovaný, maketový kryt bloku motoru s víkem ventilů, sáním a s rozvody.
Karoserie již není upevněna na klasických věží, ale vpředu a vzadu jsou sponky skryté pod karoserií. Toto řešení umožnilo, montáž interiéru s figurkou řidiče. Celý RC model díky tomuto 3D řešení získal maketový vzhled.
Geometrie zavěšení je založena na předchozí verzi podvozku SCX10™ II, ale pro novou verzi je vylepšena. Portálové nápravy AR45 s hypoidní převodem zvyšují světlou výšku pro lepší průchodnost terénem a zlepšují kroutící moment. Převody jsou vyrobeny z oceli a usazeny v kuličových ložiscích.
Zatím co předchozí verze šasi měla olejové tlumiče s plastovým tělem, nová SCX III využívá odolné hliníkové tlumiče s pohodlným nastavením předpětí pružin, pomocí matice.
Vylepšení doznaly rovněž kola, která jsou nově tří-dílná a umožňují snadnou výměna pneumatiky bez lepení.
Wrangler SCX10™ III Jeep® JLU má standardní bateriový zásobník, který pojme běžné LiPol nebo NiMH sady baterií. Na boční kolejnici je také prostor pro baterii menší velikosti, která může být potřeba pro další příslušenství, jako osvětlení, naviják a podobně.
Největší novinkou toho modelu je dozajista převodovka. Ta je nově dvou rychlostí a obsahuje funkci DIG (mechanické zablokování zadní nápravy). Funkci DIG oceníte při prudkých sjezdech, nebo pro případ otočení modelu na místě.
V základu je dálkově řízena jen jedna funkce (továrně je servo namontováno na funkci DIG, lze přemontovat na dvou-rychlostí převodovku). Pokud bude chtít dálkově ovládat obě funkce je nutné dokoupit mikro servo SPMSSX107. (Servo v balení obsahuje tisícihran s kolébkou, tovřící spodní část servo-saveru). Pokud budete chtít využít jiné servo, je nutná modelářská úprava servo-saveru. Dále je nutné doplnit alespoň čtyř-kanálovou vysílačku - například Spektrum DX5C. Nainstalovaný přijímač je čtyř-kanálový a není nutné jej upgradovat.
Model je poháněn stejnosměrným motorem řady 540 35T. Upevněn je do kovového lože motoru.
Pro řízení je použito servo Spektrum S614 s odolnými kovovými převody, kovovým tělem pro odvod tepla a ve vodě-odolném provedení. Servo má zádržný moment 15 kg.cm. Přenos na kola přes páku (23T) je pevný, bez servo-saveru, pro přesné zatáčení.
RC model auta řídí, kombinovaný regulátor s přijímačem se zatížitelností 40A. Integrovaný 4-kanálový přijímač s modulací Spektrum DSMR®, pro bezproblémový přenos signálu. Přijímač má dva výstupy pro napájení osvětlení. Díky vestavěnému BEC 3A/6V poskytuje dostatek energie pro servo řízení, naviják, světla a další příslušenství. Párování je snadné díky snadno přístupnému tlačítku. Regulátor lze programovat pomocí programoví karty DYNS3005.
Regulátor s přijímačem plně podporuje technologie Spektrum Smart. Což znamená, že poskytuje telemetrii a přenáší ji do vysílače přes protokol SRXL2.
Pro telemetrii akumulátoru je nutné použít akumulátor Spektrum SMART. Zobrazení kompletní telemetrie je možné na vysílačích Spektrum s displejem (např. DX5C, DX5). Setový vysílač zobrazuje pouze telemetrii o nabití pohonného akumulátoru, pomocí LED diod.
Nový vysílač DX3 s modulací DSMR, má vše pro nastavení řízení modelu (Reverz, velikosti výchylek, omezení plynu, trimy). Tříkanálový vysílač má pohodlný pěnový volant a páku volantu na palec pro řízení jednou rukou.
Čtyři diody na vysílači zobrazují stav nabití pohonné Smart baterie v modelu (indikace nabití 100%, 75%, 50%, 25% a 0% - poslední LED bliká).
V případě, že jsou ve vysílači vybité tužkové baterie, stavová dioda se rozbliká.
Vysílač je na horní straně vybaven paticí pro vložení Bluetooth modulu, který bude v budoucnu dostupný. Bluetooth modul umožní zobrazení kompletní telemetrie a nastavení modelu v telefonu přes aplikaci Spektrum Dashboard.
Model na první pohled zaujme autentickým zpracováním detailů. Čirá okna umožňují pohled do propracovaného interiéru. Karoserie má plastové lemy blatníků, přední mřížku chladiče, vstupy nasávání vzduchu na kapotě, stěrače, kliky dveří, zpětná zrcátky, blatníky, panty zadních dveří. Model je již vybaven osvětlením předních a zadních světlometů.
Článek byl vytvořen 27.8.2020. Poslední úprava proběhla 27.8.2020.
Používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.