Montáž tuningové sady pro Blade CX /CX2 |
|
||||||||||||||
Tento návod Vás provede krok za krokem demontáží původních dílů a následnou montáží tuningové sady mikrovrtulníku Blade CXCX2. Prostudujte si obrazový návod a nachystejte si všechny díly, potřebné k přestavbě. Přehled tuningové sady najdete na konci tohoto přehledu. K montáži si připravte kvalitní mini křížový šroubovák a trochu trpělivosti. Pro úplnost je popsána kompletní demontáž vrtulníku včetně serv a motorů, která není pro tuning nutná. Návod lze poté s výhodou použít např. při opravě. Pro tuning postupujte při demontáži až po krok 19. A nyní do práce!
|
|
||||||||||||||
|
|
||||||||||||||
1. Připravte si křížový šroubovák
vel. 2. |
|
2. Vytáhněte podvozkové lyžiny z
držáků kostry vrtulníku, podvozek je v držáku pouze nasunutý, je nutno jej
opatrně vytáhnout. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
3. Přední
díl karosérie demontujete tak, že nejdríve vysuňte zadní část gumových
průchodek z uhlíkové tyčinky a teprve poté průchodky z přední tyčinky. |
|
4. Vytáhněte uhlíkové tyčinky ze
zadní části karosérie a odsuňte karosérii dozadu. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
5. Držák baterie drží čtyři šrouby,
které demontujte. |
|
6. Šrouby ukládejte a třiďte
postupně tak, jak je demontujete, při montáži tento sled oceníte. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
7. Demontujte pojistný šroub
stabilizátoru. který pojišťuje stabilizátor v rotorové hlavě proti uvolnění.
|
|
8. Demontujte
šrouby, držící vrchní rotorové listy. Poté patky litů v místě šroubů odsuňte
od sebe a listy stočte směrem dolů. Listy vysuňte z čepů na rotorové hlavě. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
9. Rozpojte kulový čep na listu
rotoru s táhlem stabilizátoru tak, že táhlo na čepu mírně vyvrátíte a kulový
čep vysunete. |
|
10. Stabilizátor demontujte z
rotorové hlavy. Stabilizátor lehce natočte tak, aby se držák rotorové hlavy
mírně roztáhl a stabilizátor vyjměte. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
11. Demontujte dva šrouby, držící
spodní rotorové listy |
|
12.Vysuňte kupové čepy z listů
spodního rotoru a poté listy vyjměte stejným způsobem jako u vrchních listů. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
13. Táhla vyjměte mírným vykloněním
z čepů desky cykliky. |
|
14. Povolte šrouby, držící spodní
ozubené kolo a kolo sundejte. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
15. Vnitřní hřídel vytáhněte z
vnější hřídele |
|
16. Vysuňte držák ložiska z vnější
hřídele. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
17. Z rotorové hlavy spodního rotoru
demontujte šrouby |
|
18. Stáhněte rotorovou hlavu z
vnější hřídele. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
19. Stáhněte táhla serv z kulových
čepů desky cykliky. Nyní je deska cykliky volná a můžete ji stáhnout z
hřídele. |
|
20. Vnější hřídel je jištěna
červíkem na pojišťovacím kroužku na vnější hřídeli který povolíte a kroužek z
hřídele stáhnete. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
21. Nyní hřídel vysunete z kostry
vrtulníku. |
|
22. V náboji ozubeného kola vnější
hřídele je ložisko, které lze demontovat a vyměnit |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
23. Pozor, na vnější hřídeli je podložka, která je distancí mezi kolem a
ložiskem. |
|
24. Ve vrchní části kostry vrtulníku
je ložisko pro vnější hřídel. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
25. Vypouzdření spodní části kostry
pro ložisko. |
|
26. Přední sevo drží dva šrouby. Vrchní jistí zároveň držák zadního
serva |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
27. Zadní servo je drženo šrouby na
držáku a na kostře. |
|
28. Demontáž serv provedete
odpojením konektorů, rozlepením oboustranné fólie a demontáží pák serv. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
29. Při výměně je nutno provést
úpravu patek serv podle měněného serva. |
|
30. Při výměně Řídící jednotky je
nutno očistit dosedací plochu na kostře a použít novou oboustrannou lepící
pásku |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
31. Výměnou dílů za tuningové
získáte nejen na vzhledu ale zvýší se životnost, přesnější řízení a vyšší
odolnost při havárii. |
|
32. Montáž chladiče - při montáži
povolte šrouby jednoho motoru a vložte chladič mezi motory, širší žebrování
chladiče směřuje dpředu. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
33. Chladiče motorů zvýší životnost
motorů díky rychlejšímu odvodu tepla a zrychlí připravenost k letu. |
|
34. Dotáhněte šrouby motorů. Mějte
na paměti, že se jedná o velmi jemné závity, které musíte dotahovat opatrně,
aby nedošlo ke stržení závitu. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
35. Zasuňte vnější hřídel do
kostry, na hřídeli musí být podložka a v kostře ložiska. |
|
36. Z vrchní strany nasuňte pojišťovací
kroužek a dotlačte lehce hřídel nahoru a kroužek dolů a utáhněte pojišťovací
šroub. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
37. Hliníková deska cykliky má
ocelový kolík, který při montáži vložíte do držáku nad servy a na kulové čepy
zacvakněte koncovky táhel serv. |
|
38. Do hliníkové hlavy spodního
rotoru našroubujte červíky tak, aby nebrániíly nasunutí na hřídel. Jeden z
vrchních šroubů namontujte až po shlédnutí správné polohy hlavy na hřídeli,
je zapotřebí vidět polohovací otvor v hřídeli. Teprve poté zašroubujte i
poslední šroub a s citem dotáhněte. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
39. Na vnější hřídel vložte
hliníkový držák ložiska s ložiskem a poté vnitřní hřídel s hliníkovým
unášečem. |
|
40. Všimněte si zářezu na spodní
části vnitřní hřídele. Slouží pro pevné spojení s ozubeným kolem a zamezí
protáčení. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
41. Ozubené kolo vnitřní hřídele
polohujte tak, aby jeden ze šroubů směřoval kolmo k plošce zářezu na vnitřní
hřídeli. Lehce zatlačte vnitřní hřídel proti ozubenému kolu a dotáhněte
šrouby. |
|
42. Instalací držáku baterie
dokončíte montáž mechanické části vrtulníku. Nezapomeňte na správnou
orientaci, doraz baterie směřuje dopředu! Zbývá montáž karosérie v pořadí,
zadní část, lyžiny a přední část. Nezapomeňte na kontrolu právnosti zapojení
a funkce. |
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||||
Balde CX2 standard |
|
Blade CX2 s kompletním tuningem |
|
||||||||||||
|
|